رئیس دفتر سیاست گذاری حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح گفت: یکی از دلایل وجود دستگاه های اطلاعاتی متعدد در کشور تهدیدات و دشمنان زیادی است که نظام ما را نشانه گرفته اند.

به گزارش خبرنگار سیاسی مرور نیوز، حجت الاسلام رمضانی رئیس دفتر سیاست گذاری و نظارت راهبردی حفاظت اطلاعات نیروهای مسلح در اولین همایش ملی اطلاعات و مردم گفت: ما به عنوان نظام جمهوری اسلامی که دارای مردم سالاری است میان دستگاه های اطلاعاتی و مردم پیوند برقرار کرده ایم.

اگر امنیت به دست مردم محقق نشود این کشور و نظام به دلیل داشتن تهدیدات و دشمنان بسیار نمی تواند از امنیت پایداری برخوردار باشد.

وی همچنین در مورد تعدد دستگاه های اطلاعاتی در کشور تصریح کرد: ایران به دلیل مشکلات امنیتی بسیار تنها از طریق یک دستگاه اطلاعاتی نمی تواند به نتیجه برسد و البته این یک مسئله مربوط به ایران نیست زیرا در کشوری مانند آمریکا نیز 16 دستگاه اطلاعاتی نیز همزمان مشغول به کار هستند و اما مهم این است که باید اطلاعات که از چندین دستگاه به دست می آید به شکل واحد و منظمی موازی یکدیگر تحلیل شود.

حجت الاسلام رمضانی ادامه داد: ما با همه فراز و فرودهایی که داشتیم امروز شاهد این هستیم که دستگاه های اطلاعاتی کشور با محوریت شورای هماهنگی اطلاعات عمل می کند.

ستوه همگرایی دارای سه سطح عمیق، متوسط و ضعیف است که ما اگر واقعه گرایانه به مسئله نگاه کنیم هنوز به سطح عمیق و تمام عیار ان نرسیده ایم اما از سطح لرزان و متوسط آن عبور کرده ایم.