قائم مقام شهردار منطقه 6 از ادامه فعالیت موکب شهید همدانی تا روز جمعه خبر داد و گفت: با توجه به اینکه تردد زائرین اربعین حسینی از مرز شلمچه کماکان ادامه دارد، فعالیت موکب شهید همدانی ادامه خواهد داشت تا پذیرای زائرینی که در حال بازگشت به کشور هستند باشیم.

به گزارش مرور نیوز، حبیب الله غفوری با اشاره به اینکه امسال بالغ بر 750 هزار نفر از مرز شلمچه به سمت کشور عراق تردد کردند گفت: با تمهیدات اندیشیده شده نظم در مرز شلمچه به خوبی جریان داشت و زائرین در مسیر رفت و بازگشت خود در آسایش و رفاه کامل بودند.

او با بیان اینکه امسال تعداد چادرهای استقرار یافته در فضای موکب به هشت چادر افزایش یافت گفت: هر چادر فضایی به ابعاد 24 متر در ده متر مربع داشت و از هفت هزار نفر در طول روز و 3 هزار نفر برای اقامت شبانه پذیرایی می کرد. 

قائم مقام شهردار منطقه 6 با بیان اینکه از این 8 چادر یک چادر به خدمات درمانی و ساخت درمانگاه صحرایی اختصاص داشت، ادامه داد: امسال بر اساس تدابیر اتخاذ شده تعداد نیروهای درمانی و تخت های درمانگاه شرکت شهر سالم در مرز شلمچه افزایش یافت و بالغ بر 20 هزار نفر از خدمات درمانی درمانگاه موکب شهید همدانی بهره بردند.

غفوری با اشاره به پذیرایی موکب شهید همدانی از زائرین حسینی گفت: در یک ماه خدمت رسانی موکب شهید همدانی بیش از 100 هزار وعده غذایی میان زائرین پخش و بیش از 60 هزار نفر اقامت شبانه در این موکب و چادرهای برپا شده به همت شهرداری منطقه 6 داشتند.

قائم مقام شهردار منطقه 6 همچنین از توزیع بیش از ده هزار بسته فرهنگی شامل ادعیه و توصیه های بهداشتی و درمانی و نقشه راهنمای مسیر به زائرین خبر داد و تصریح کرد: از تمامی امکانات دیجیتال بهره بردیم تا زائرین به خوبی در جریان تمامی اطلاعات قرار گیرند و  با آرامش خاطر به برنامه های خود برسند.

غفوری با اشاره به استقرار یک ماهه تیمی از روابط عمومی منطقه در مرز شلمچه گفت: ستاد خبری شهید ارغوانی به همت این تیم در مرز شلمچه راه اندازی و به فعالیت مشغول شد تا هموطنانی را که امکان حضور در این راهپیمایی عظیم نداشتند در جریان لحظه به لحظه این مراسم معنوی قرار دهد. همچنین رسانه های گروهی محلی نیز در ستاد خبری شهید ارغوانی استقرار یافته و به خدمت رسانی مشغول بودند.