اولین فیلم فاطمه ثقفی در مرحله صداگذاری است و اولین نمایش آن در جشنواره فیلم فجر خواهد بود.

علی اکبر ثقفی تهیه کننده سینما در گفت و گو با خبرنگار مرور نیوز درباره فعالیتهای خود گفت:امسال فیلم «بیوگرافی» ساخته دخترم فاطمه ثقفی را در جشنواره فیلم فجر دارم که نسخه اولیه آن را به جشنواره فیلم فجر دادهام.

وی افزود:در حال حاضر آرش قاسمی در حال صداگذاری فیلم است و آهنگساز فیلم نیز به زودی با عقد قرارداد کار خود را آغاز میکنم تا نسخه نهایی فیلم را پس از میکس به جشنواره تحویل دهیم.

ثقفی که امسال خود فیلم «هلن » را کارگردانی کرده است در مورد اکران این فیلم گفت:این فیلم بعد از جشنواره فیلم فجر در بهمن ماه یا اوایل اسفند اکران می شود.

بنابراین گزارش، پیش تولید «بیوگرافی» از اوایل تابستان و پس از پایان بازنویسی فیلمنامه آغاز شد.

این فیلم در ابتدا با نام «آدم اینجا تنهاست» پروانه ساخت گرفته بود که در نهایت تغییر نام داد.

فیلمبرداری نیز از اوایل مرداد در تهران آغاز و پس از ۴۰ جلسه در بیش از ۳۵ لوکیشن مختلف، اوایل شهریور به پایان رسیده است.

«بیوگرافی» را امیرحسین ثقفی نوشته است. فیلمنامه از مضمونی اجتماعی برخوردار است و داستان زندگی یک روز از شخصیتهای حاشیه نشین شهر تهران را روایت می کند که هر کدام با مشکلات اجتماعی متفاوتی دست به گریبانند و برای رهایی از این مشکلات به دنبال یافتن راه حلی هستند… .

تمامی بازیگران «بیوگرافی» برای کمک به باورپذیری مخاطب و درآمدن فضای بهتر فیلمنامه از میان چهرههای کمتر شناخته شده انتخاب شده اند.

فاطمه ثقفی دختر علی اکبر ثقفی کارگردان و تهیه کننده قدیمی سینماست که پیش از این به عنوان دستیار کارگردان و منشی صحنه در فیلم های برادرش امیرحسین ثقفی و پدرش علی اکبر ثقفی تجربه فعالیت داشته است.