شفیقه آسانی کارگردان عرصه انیمیشن عنوان کرد که یک انیمیشن سه دقیقه ای درباره جنگ می سازد.

به گزارش مرور نیوز، شفیقه آسانی کارگردان عرصه انیمیشن درباره جدیدترین فعالیت های خود گفت: در حال ساخت یک اثر انیمیشن 2 بعدی با موضوع جنگ هستم و می خواهم در آن تاثیرات منفی و آسیب هایی را که در جنگ به کودکان می رسد به تصویر بکشم. متاسفانه مساله جنگ و مشکلات آن سال ها است که ما را تحت تاثیر خود قرار داده است و هر روز شاهد جنگ جدیدی در جهان هستیم.

آسانی در ادامه گفت: هنوز اسمی برای این انیمیشن انتخاب نکردم و زمان تقریبی که برای آن در نظر گرفتم بین 2 تا 3 دقیقه است، این را هم باید عنوان کنم که برای ساخت این اثر به جای استفاده از فیلمنامه از یکسری طرح ذهنی و تصویری استفاده کردم.

وی عنوان کرد: بیشتر مشکلات ما کارگردان ها هزینه تولید آثار است و از جایی که من به مجموعه ای وابستگی ندارم و مستقل هستم برای تامین هزینه های تولید انیمیشن هایم مشکل پیدا می کنم.

کارگردان فیلم «رویای بیداری» افزود: من حتی برای پیدا کردن حمایت کننده ای برای انیمیشن هایم چندین بار به مجموعه های حامی آثار انیمیشن مراجعه کردم ولی برای گرفتن یک بودجه کم باید مدت ها نامه نگاری و دوندگی می کردم و نتیجه آن هم مشخص نبود که آیا حمایت آنها را در پی دارد یا نه.

آسانی در پایان با تاکید بر اینکه تهیه کننده ها عموما ارگانی هستند تا شخصی اظهار کرد: بسیاری از ارگان ها برای پیشبرد اهداف خود و علایق شخصیشان به طور سفارشی حاضر به تامین هزینه های ساخت یک اثر می شوند که این مساله کارگردان ها را از هدف ها و ایده های اصلی خود دور می کند به همین دلیل ترجیح می دهم برای انیمیشن های کوتاه از بودجه شخصی استفاده کنم.