مدیر عامل خانه هنرمندان ایران گفت: تصویرسازی عرصه ای است برای به تصویر کشیدن داستان های مهم که درگذر زمان سینه به سینه نقل شده اند که تا به امروز که به ما رسیده اند.

به گزارش مرور نیوز از خانه هنرمندان،‌ مجید رجبی معمار در آیین افتتاحیه پنجمین نمایشگاه میهمانی هنر اظهار داشت: هنر عرصه زیبایی است و به تبع سرشت انسان به زیبایی تمایل دارد.
وی افزود: در سال های گذشته به سایر شاخه هنر تجسمی توجه داشته ایم و در این دوره توجه مان را معطوف به تصویرسازی کرده ایم. تصویر سازی یکی از شاخه های مهم هنر تجسمی است اما متاسفانه به این رشته هنری آن گونه که باید در مقایسه با سایر رشته های تجسمی توجه نشده است.
رجبی معمار با بیان اینکه تصویر سازی با آیین های کهن ایرانی اسلامی ارتباط تنگاتنگی دارد، گفت: نمایشگاه میهمانی هنر، یکی از مهمترین نمایشگاه های تصویر سازی در سال های اخیر است و در این نمایشگاه شاهد نمایش آثار هنرمندان پیشکوت و جوان در کنار هم هستیم و با مرور آثار این مجموعه به نوعی می توان مسیری که تصویرگری ایران از سال 1347 تاکنون طی کرده را مرور کرد.
رجبی معمار با اشاره به نمایشگاه مهمانی هنر افزود: در این نمایشگاه شاهد نمایش آثار متنوعی هستیم و به عنوان یک مخاطب جدی هنر از تماشای این آثار لذت می برم.
مدیر عامل خانه هنرمندان افزود: این نخستین همکاری خانه هنرمندان ایران با موزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوان است و قصد داریم با برپایی نمایشگاه و برنامه های مشترک به این همکاری در گذر زمان تداوم ببخشیم که نه تنها هنرمندان بلکه مردم نیز مخاطب این نمایشگاه باشند و با اعضای خانواده خود برای تماشای این مجموعه به خانه هنرمندان ایران بیایند.
رئیس موزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان نیز گفت: موزه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان دربرگیرنده آثار تولید شده توسط هنرمندان این مجموعه از نیمه دوم دهه 40 است و تاکنون 2300 کتاب توسط انتشارات این مجموعه منتشر شده است.
زهرا اطهری افزود: تصویر سازی های تمام این کتاب ها با مجموعه ای اسناد و ماکت هایی که برای فیلم های این مجموعه تولید شده در این موزه نگهداری می شود.
وی ادامه داد: موزه کانون مجموعه بی نظیری از تصویر سازی ها را در اختیار دارد که در این سال ها کمتر فرصت دیده شدن آن ها فراهم شده و بیشتر موزه، فعالیت خود را متمرکز بر گردآوری آثار کرده بود اما مدتی است که تصمیم گرفتیم که بخشی از برنامه موزه را نیز معطوف به نمایش آثار کنیم و شرکت در نمایشگاه میهمانی هنر نخستین تجربه جدی برای همکاری با سایر نهادهای فرهنگی است و تا پیش این هرگز این تعداد از آثار تصویرگران موزه برای نمایش در اختیار مجموعه ای گذاشته نشده است.
به گفته وی، کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با فراهم کردن امکان نشر کتاب برای کودکان و نوجوانان فرصت بالنده شدن تصویرگری را نیز در ایران فراهم کرده و امروزه تصویرگران ایرانی در عرصه بین المللی از جایگاه ویژه ای برخوردار هستند و جای بسی خوشحالی و افتخار است.
پنجمین نمایشگاه میهمانی هنر شب گذشته(جمعه) افتتاح شد.
در این نمایشگاه 170 اثر از آثار 77 تصویرگر ایرانی از سال 1347 تاکنون به معرض نمایش گذاشته شده است.
پنجمین دوره نمایشگاه مهمانی هنر تا 29 خرداد ماه در خانه هنرمندان ایران برپا است.