پانزدهمین جشنواره قرآنی با رویکرد زندگی مومنانه ویژه اساتید، کارکنان، همسران و فرزندان آن‌ها در دانشگاه علوم پزشکی مشهد برگزار می‌شود.

به گزارش مرور نیوز به نقل از دانشگاه علوم پزشکی مشهد، حجت الاسلام دکتر سیدمحمود طباطبایی مسئول نهاد مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد درباره این جشنواره گفت: این جشنواره که پانزدهمین دوره آن در سال جاری برگزار خواهد شد، تنها جشنواره‌ای است که علاوه بر اساتید و کارکنان، خانواده‌های آن‌ها را نیز پوشش می‌دهد.

وی با اشاره به برگزاری موفق جشنواره قرآنی در سال‌های گذشته خاطرنشان کرد: این جشنواره با حمایت مسئولان هم اکنون به عنوان الگویی در دیگر مراکز دانشگاهی مورد استفاده قرار می‌گیرد.

طباطبایی هدف از برگزاری پانزدهمین جشنواره خانواده قرآنی را توجه ویژه به خانواده بزرگ دانشگاه و ایجاد تحولات اخلاقی و رفتاری بر پایه معارف ناب قرآنی دانست و افزود: در این راستا تلاش خواهیم کرد که با ارائه محتوایی به روز و متناسب با نیاز و خلاهای موجود در فضای خانوادگی کارکنان به تحقق این هدف و انس بیشتر مخاطبان با مبانی قرآنی کمک کنیم.

وی به آمار بالای شرکت‌کنندگان در جشنواره سال گذشته اشاره کرد و افزود: در حالی‌ که میانگین حضور در جشنواره‌های قرآنی دانشگاه‌های کشور بین هزار تا 3 هزار است، در چهاردهمین جشنواره قرآنی دانشگاه علوم پزشکی مشهد بیش از 7 هزار شرکت‌کننده حضور داشتند که آماری بی نظیر و قابل توجه است.

مسئول نهاد رهبری دانشگاه علوم پزشکی مشهد؛ بر لزوم ارتباط منسجم و مستمر رابطان قرآنی با مسئولان جشنواره در فرایند اطلاع رسانی و اجرای برنامه‌های جشنواره تاکید کرد.

ثبت نام پانزدهمین جشنواره قرآنی با رویکرد زندگی مومنانه ویژه همه اساتید، کارکنان، همسران و فرزندان از 20 خردادماه از طریق نشانی NAHAD.MUMS.AC.IR آغاز شده و تا اول تیرماه ادامه دارد. علاقه‌مندان در مجموع می‌توانند در سه رشته شرکت کنند.

پانزدهمین جشنواره قرآنی در سه بخش آوایی، کتبی و هنری و در رشته‌های ترتیل، حفظ، اذان، فرازخوانی، قصه‌گویی کتابخوانی، عکاسی، نقاشی و خوشنویسی و برنامه ها و مسابقات ویژه‌ قرآنی در تمامی سطوح تحصیلی ( از پیش دبستان تا مقطع دکتری ) برگزار خواهد شد. آیین آختتامیه آن 12 مردادماه برگزار خواهد شد.

در بخش کتبی جشنواره، مسابقات «کتابخوانی» در قالب 10 گروه تحصیلی (مقطع پیش دبستان تا دکتری) و با لحاظ کردن یک امتیاز فرهنگی برای اعضای هیأت علمی و امتیاز آموزشی برای کارکنان برگزار می شود. همچنین در بخش آوایی شرکت کنندگان امکان انتخاب یکی از رشته های «حفظ، ترتیل، اذان، فراز خوانی و قصه گویی» را خواهند داشت.

بخش هنری جشنواره شامل مسابقات عکاسی، نقاشی و خوشنویسی است که در رشته‌ عکاسی شرکت کنندگان باید بر اساس موضوع و قالب های اعلام شده از سوی دبیرخانه جشنواره، آثار خود را تا تاریخ مندرج در آیین نامه جشنواره، به دبیرخانه ارسال کنند.

متقاضیانی که امکان ثبت نام در جشنواره از طریق سایت نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی مشهد را ندارند، می توانند از طریق رابطین قرآنی مستقر در مراکز آموزشی و درمانی دانشگاه ، نسبت به تکمیل فرم ثبت نام و تحویل آن به رابط مرکز اقدام کنند.