آیت‌الله حسین نوری همدانی گفت: مستکبران عالم و در راس آنها آمریکا دارای روحیه خود بزرگ‌بینی هستند و هیچ‌گاه دشمنی خود با مسلمانان را کنار نمی‌گذارند.

به گزارش مرور نیوز، وی روز چهارشنبه (19 آبان) در جلسه درس خارج فقه خود در مسجد اعظم قم، با بیان اینکه مستکبران کسی را که احتمال دهند در برابرشان ممکن است قیام کند، ضعیف کرده و از بین می‌برند، افزود: یکی از اقدامات استکبار ایجاد طوایف و قرار دادن آنها در مقابل یکدیگر است؛ برخی گروه‌ها نظیر وهابیت و بهائیت در اسلام توسط استکبار ایجاد شده‌اند.

این مرجع تقلید ادامه داد: از روزی که اسلام مطرح شد، دشمنان در مقابل اسلام خاضع نشدند، زیرا اسلام با زیاده‌خواهی و سلطه‌طلبی مخالف است و هیچگاه نمی‌توان با دشمن کنار آمد، چون از روزی که اسلام شکل گرفت، جمعی همچون ابوجهل در مقابل آن خاشع نشدند و هیچگاه آموزه‌های پیامبر اکرم (ص) را قبول نکردند، بنابراین نمی‌توان با دشمنان از سر سازش رفتار کرد.

آیت‌الله نوری همدانی بر لزوم مراقبت از نفوذ در کشور تاکید کرد و گفت: تسلیم ناپذیری یکی از اصول انقلاب است و ما نمی‌توانیم با دشمنان سازش کنیم؛ چرا که حکومت دشمنان بر پایه انسان محوری، شهوت، غضب و فحشا است؛ در حالی که حکومت ما به محوریت خدا، قرآن، وحی و معنویت است و این دو نوع حکومت هیچ گاه نمی‌توانند سازش کنند.

وی بیان کرد: امام خمینی(ره) در مورد شیطان بزرگ آمریکا و توطئه‌های آن، بیانات مفصلی را ایراد فرمودند که می‌توان آنها را در مجموعه کتاب‌های دفتر تبیان مشاهده کرد.

آیت‌الله نوری همدانی گفت: مستکبران با فسادانگیزی در میان کشورهای جهان، نظام‌های سیاسی، فرهنگی و اقتصادی مخالف خود را از بین می‌برند و به دلیل روحیه قدرت‌طلبی که دارند، هیچ‌گاه با آزادی خواهان و مومنان همراه نخواهند شد.

وی با اشاره به اصل تسلیم‌ناپذیری انقلاب اسلامی گفت: مستکبران بدانند اگر ما را تحریم کنند، ما اهل رمضان هستیم و اگر بخواهند با ما بجنگند، بدانند ما اهل عاشورایم.