«سیدرضا صالحی امیری» پاسداری از فرهنگ عاشورا را یک رسالت مهم فرهنگی بیان کرد و گفت: وزارت فرهنگ و ارشاد اسلامی رسالت خود را برای پاسداری از این فرهنگ و دیانت به عنوان یک رسالت اساسی تعریف کرده است.

به گزارش مرور نیوز، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی شامگاه دوشنبه با حضور در مرز چذابه و بازدید از مواکب، هدف از سفر خود به منطقه را عرض ادب و اخلاص و همچنین نظارت بر عملکرد دستگاه‌ها در مرز چذابه عنوان کرد و افزود: هویت، شرافت و دیانت این ملت مرهون خون سید الشهدا(ع) است.

وی افزود: فراتر از این حرکت، شور و شعور جدیدی اتفاق افتاده که در دنیای اسلام شکل گرفته است.

وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی توضیح داد: این حرکت میلیونی و جمعیت عظیمی که بزرگترین راهپیمایی دنیای امروز تلقی می‌شود، به عشق و معرفت آقا اباعبدالله شکل گرفته و حرکتی کاملا مردمی است.

صالحی امیری با اشاره به برپایی ٢٠٠ موکب در مرز چذابه بیان کرد: مردم بستان، سوسنگرد، حمیدیه و همه خوزستان در تلاش هستند تا زائران با کمترین مشکل راهی کربلا شوند.

وی گفت: در چذابه بیش از ٣٠٠ هزار زائر اربعین پذیرش شده‌اند و بیش از ٥٠٠ هزار نفر نیز در مرز شلمچه راهی کربلا شدند؛ به طوریکه بیش از ٥٠ درصد اعزام به عتبات عالیات از استان خوزستان صورت گرفته است.

وی ادامه داد: در حوزه فرهنگ دینیِ ما، مقوله عاشورا تا اربعین به عنوان یک نقطه عطف تاریخی است که باید یک‌بار دیگر همه هنرمندان و اصحاب فرهنگ و هنر از نو آن را مطالعه و در مجموعه تحولات و تصمیمات خود آن را دخیل کنند. 

وزیر ارشاد با بیان این که این حرکت عظیم نشان می‌دهد که ملت ما دارای ریشه‌های عمیق دینی است، اظهار کرد: امروز که در این فضا قرار گرفتم، در برابر این ملت بزرگ که سراسر پر از عشق و معرفت است، احساس کوچکی کردم.

صالحی امیری با نقدی بر رسانه‌های بیگانه گفت: به رسانه‌هایی که مدعی حقوق بشر هستند باید گفت کجایید که امروز این صحنه‌های بزرگ ملت را به گوش جهانیان برسانید و اسلام حقیقی و رحمانی از این سرزمین را به جهان مخابره کنید.