سفیدپوشان در نبود کریم بنزما، گرت بیل و کریستیانو رونالدو نتایج بهتری کسب کردند.

به گزارش مرور نیوز، گرت بیل در دیدار برابر اسپورتینگ لیسبون در لیگ قهرمانان اروپا آسیب دید و نزدیک به سه ماه از میادین دور خواهد بود. زین‌الدین زیدان (سرمربی رئال مادرید) مدتی نمی‌تواند یکی از مهاجم‌های اصلی‌اش را در اختیار داشته باشد. البته مادرید به نبود سه مهاجم خود (بیل، کریم بنزما و کریستیانو رونالدو) عادت کرده است.

از ابتدای تشکیل مثلث BBC، سفیدپوشان در ۱۰۴ بازی بدون این سه مهاجم به میدان رفتند و تنها در ۸۶ بازی از آن ها در ترکیب خود بهره بردند. هر سه مهاجم به عقیده کارلو آنچلوتی، رافائل بنیتس و زیدان غیر قابل جایگزین و بهترین هستند اما آسیب دیدگی‌ها مانع از این شده است که همیشه در زمین حضور داشته باشند.

آمار نشان می‌دهد مادرید در نبود یکی از سه مهاجم اصلی‌ در ترکیب اصلی خود در ۷۸ درصد بازی‌ها پیروز و در ۱۱ درصد دیدارها برابر حریفان متوقف شده است. همچنین این تیم ۱۰ درصد بازی‌ها را با شکست پشت‌سر گذاشته است. این آمار نشان می‌دهد مادرید بدون سه مهاجم اصلی‌اش نتایج ضعیفی کسب نمی‌کند. زمانی که BBC در ترکیب اصلی رئال مادرید حضور داشته، آماری جالب به دست آمده است. آمار پیروزی‌های مادرید با حضور بیل، رونالدو و بنزما کاهش پیدا می‌کند. سفیدپوشان در ۶۹ درصد بازی‌هایشان بدون BBC پیروز شدند. در ۱۸ درصد بازی‌ها مساوی و ۱۳ درصد دیدارها را با شکست پشت‌سر گذاشتند. در قابلیت‌های BBC هیچ شکی نیست اما آمار نشان می‌دهد که مادرید تنها به سه مهاجم خود وابسته نیست.

با BBC میانگین گل‌های خورده مادرید در هر بازی ۰.۹ است و بدون این سه مهاجم میانگین گل‌ها به ۰.۶۴ می‌رسد. زمانی که BBC در بازی حضور دارد، گل‌های زده ۲.۹۱ در هر بازی است و بدون آن‌ها به ۲.۰۶ می‌رسد. اگر نتایج سفیدپوشان بدون بیل بررسی شود آمار مشابهی به دست می آید. مادرید در ۱۳۹ بازی به همراه مهاجم ولزی اش ۹۹ پیروزی، ۲۱ تساوی و ۱۹ شکست را کسب کرد. ۳۳۰ بار دروازه حریفان را باز کرد و ۱۲ گل دریافت کرد. سفیدپوشان بدون او در ۵۱ بازی تنها در ۳ بازی شکست خوردند. ۴۱ دیدار را با پیروزی و ۷ تساوی به دست آوردند. ۱۹۱ گل زده و ۵۳ گل خورده را به ثبت رساندند. یعنی زمانی که بیل در زمین نیست، مادرید در ۸۰ درصد بازی‌ها پیروز شده‌ است و در حضورش این آمار به ۷۱ درصد کاهش پیدا می‌کند.