ایران دومین کشور نزدیک به میزبان جام جهانی ۲۰۲۲ است که باید در گروه B با تیم‌های انگلیس، آمریکا و برنده پلی‌آف اروپا دیدار کند.

به گزارش مرور نیوز، جام جهانی قطر برای برخی کشورها نزدیک و برای برخی دور  خواهد بود. با درک فاصله‌های جغرافیایی، تیم های صعود کرده باید مستقیم از کشور خودشان به دوحه بروند. نزدیکی برخی کشورها علاوه بر اینکه از نظر آب و هوایی به سود آنها خواهد بود باعث می‌شود که بازیکنان این کشورها مسافت کمتری را برای حضور در قطر طی کنند.

قطر در غرب آسیا واقع شده است، در نگاه اول به نظر می رسد که از کشورهای آمریکایی دور است و البته به سایر آسیایی ها، اروپایی ها و آفریقایی‌ها نزدیک‌تر است. به این ترتیب تیم های آمریکای جنوبی باید زمان زیادی برای حضور در این رقابت ها طی کنند. 

دورترین کشور به محل برگزاری جام جهانی مکزیک است، زیرا بیش از ۱۴ هزار کیلومتر بین مکزیکو سیتی و دوحه، پایتخت قطر فاصله وجود دارد. پس از آن اکوادور، با تقریباً ۱۴۰۰۰ کیلومتر در رده دوم است و در رده سوم آرژانتین است که با کمی بیش از ۱۳ هزار کیلومتر از بوئنوس آیرس به دوحه در این رده قرار گرفته است. البته اگر پرو از طریق پلی آف موفق به کسب صعود شود، اولین تیم در لیست خواهد بود. فاصله لیما تا دوحه ۱۴۴۰۰ کیلومتر است.

بیشتر بخوانید:

درآمد کشورها از میزبانی جام جهان

 

اگر در مورد تیم‌هایی صحبت کنیم که با حداقل زمان به قطر سفر می کنند، باید به عربستان سعودی رقیب آرژانتین در گروه C اشاره کرد. این کشور تقریباً ۵۰۰ کیلومتر با قطر فاصله دارد. در رده دوم ایران است که با بیش از ۱۰۰۰ کیلومتر فاصله در رده دوم است و در رده سوم صربستان است که در فاصله ۳۵۰۰ کیلومتری میزبان جام جهانی قرار دارد. امارات متحده عربی، یکی دیگر از تیم هایی است که در پلی آف بازی خواهند کرد و تقریباً ۴۰۰ کیلومتر با قطر فاصله دارد و در صورت صعود در رتبه نخست نزدیک‌ترین کشورها قرار می‌گیرد. 

چه کشوری بیشتر و چه کشوری کمتر به قطر سفر می‌کند؟

۱) مکزیک: ۱۴۱۳۴ کیلومتر

۲) اکوادور: ۱۳۹۷۶ کیلومتر

۳) آرژانتین: ۱۳۳۱۹ کیلومتر

کشورهایی که کمتر سفر می‌کنند

۱) عربستان سعودی: ۴۸۸ کیلومتر

۲) ایران: ۱۱۵۸ کیلومتر

۳) صربستان: ۳۵۲۸ کیلومتر