مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان در ۳ وزن دوم امروز پیگیری شد.

به گزارش مرور نیوز، روز دوم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان و روز هفتم این رقابت‌ها به کشتی‌های مقدماتی و نیمه نهایی اوزان ۶۰، ۷۲ و ۹۷ کیلوگرم اختصاص داشت.

این در حالی بود که تیم کشورمان روز اول را با دو شانس طلای امین میرزازاده و علیرضا مُهمدی و شانس برنز پویا دادمرز به خوبی به اتمام رساند و امشب نیز شانس کسب سه مدال را خواهد داشت.

مهدی محسن‌نژاد، دانیال سهرابی و محمدهادی ساروی نمایندگان ایران در مرحله مقدماتی مسابقات امروز هستند.

در این مسابقات سهمیه المپیک پاریس هم توزیع می‌شود. 

نتایج کامل به شرح زیر است:

 

وزن ۷۲ کیلوگرم:

در وزن ۷۲ کیلوگرم که ۲۵ نفر حضور دارند، سید دانیال سهرابی در دور نخست با آرتور پولیتایف از اوکراین سرشاخ شد و با نتیجه ۸ بر ۲ به برتری رسید. 

 برد شیرین ۸ بر ۲ دانیال سهرابی با اجرای زیبای فن پیچ‌کمر روی حریف اوکراینی 

دانیال سهرابی که با شکست سجاد ایمن طلب در مسابقه انتخابی درون اردویی به تیم ملی فرنگی اعزامی به جهانی بلگراد اضافه شد، اولین فرنگی کار ایران بود که در روز دوم روی تشک رفت. او در وقت اول در خاک پلی تایف اوکراینی قرار گرفت و دو امتیاز از دست داد. کشتی گیر ۱۹ ساله خوزستانی، اما خیلی زود امتیاز از دست داده را جبران کرد و ۶-۲ زمان اول را به سود خود کرد.

سهرابی که تا پیش از این کشتی گیر ۶۷ کیلو بود این مبارزه را ۸ بر ۲ به سود خود تمام کرد.او در دور بعد به مصاف علی ارسلان قهرمان جهان از صربستان می‌رود.

 

وزن ۶۰ کیلوگرم:

در وزن ۶۰ کیلوگرم که ۴۱ نفر حضور دارند، مهدی محسن‌نژاد پس از استراحت در دور اول، در دور دوم با الدار حافظ اف از آمریکا مبارزه می‌کند. ژولومان شارشنبکوف قهرمان جهان از قرقیزستان و کریم کاظم کمال دارنده مدال طلای زیر ۲۳ سال جهان از ترکیه در گروه نماینده کشورمان حضور دارند.

پیروزی محسن‌نژاد با باراندازهای پی‌در‌پی روی حریف آمریکایی‌اش

مهدی محسن‌نژاد پس از استراحت در دور اول، در یک‌شانزدهم وزن ۶۰ کیلوگرم مسابقات کشتی فرنگی قهرمانی جهان مقابل الدار حافظ‌اف از آمریکا با نتیجه ۷ بر صفر به پیروزی رسید و راهی یک‌هشتم شد.

 

 

وزن  ۹۷ کیلوگرم:

در وزن ۹۷ کیلوگرم که ۳۸ نفر حضور دارند، محمدهادی ساروی پس از استراحت در دور نخست، در دور دوم با مارکوس راگینگر از اتریش می‌رود و در صورت پیروزی مقابل این حریف، در دور سوم با برنده کیم از کره و کورنیزاک از لهستان پیکار می‌کند. آرتور الکسانیان قهرمان جهان و المپیک از ارمنستان در بالای گروه قرار دارد و تا فینال با نماینده کشورمان روبرو نخواهد شد.

امروز جمعه ۶ فرنگی‌کار ایران در مسابقات جهانی ۲۰۲۳ بلگراد کشتی‌های خود را آغاز کردند .

آرتور الکسانیان ارمنستانی در بالای جدول است و احتمال رو یارویی این دو چهره شاخص تا فینال وجود ندارد.

همچنین امشب (جمعه) و از ساعت ۱۹:۳۰ دیدار‌های فینال و رده‌بندی ۴ وزن نخست آغاز می‌شود که پویا دادمرز در رده‌بندی وزن ۵۵ کیلوگرم به میدان می‌رود. همچنین علیرضا مهمدی حدودا از ساعت ۲۱ در فینال وزن ۸۲ کیلوگرم با رقیب آذربایجانی مسابقه می‌دهد و حدود ساعت ۲۱ و ۲۰ دقیقه امین میرزازاده در فینال سنگین وزن با رضا کایالپ دیدار می‌کند.