رقابتهای بین المللی شطرنج جام خزر با قهرمانی استاد بزرگ مجاری به پایان رسید.

به گزارش مرور نیوز، در پایان این رقابت ها و در جدول گروه A که شطرن جبازان دارای ریتینگ بین المللی بالای 2000 حضور داشتند، فرانس برکس استاد بزرگ شطرنج مجارستان با کسب 7 امتیاز عنوان قهرمانی را کسب کرد.

همچنین گابریل سرکیسیان استاد بزرگ ارمنستان و محمدامین طباطبایی از ایران با کسب 7 امتیاز و به دلیل پوئن شکنی، به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند. پویا آیدانی و شاهین لرپری زنگنه از ایران و کنستانتین تارلف از اوکراین با کسب شش و نیم امتیاز و به دلیل پوئن شکنی، به ترتیب رتبه های چهارم تا ششم را کسب کردند.
در جدول گروه B که شطرن جبازان دارای ریتینگ بین المللی زیر 2000 حضور داشتند، محمدرضا شیخالی از تهران با کسب 11 امتیاز اول شد، جواد ترکمن نژاد از گیلان و حمید طهماسبی از فارس نیز با کسب 9 امتیاز و به دلیل پوئن شکنی، به ترتیب در مکان های دوم و سوم قرار گرفتند.
در رقابت های جدول گروه C که بانوان شطرنج باز حضور داشتند ، ماریا زوبوا از اوکراین عنوان قهرمانی را به خود اختصاص داد، محدثه علیجان زاده، انوشا مهدیان، گلناز جعفری و نیکی نادرنیا همگی از ایران به ترتیب در رتبه های دوم تا پنجم قرار گرفتند.
در پایان رقابت های جدول گروه D نیز که شطرن جبازان زیر 14 سال حضور داشتند، امیرمحمد آزادی از البرز با کسب 10 امتیاز به مقام قهرمانی رسید، رضا مهدوی و درسا محمدابراهیم خان ابری هر دو از تهران به ترتیب در رتبه های دوم و سوم قرار گرفتند.
در پایان از سوی مسوولان برگزاری این دوره از رقابت ها، به شطرنجبازان برتر پانزدهمین دوره رقابت های بین المللی جام خزر در جدول های مختلف ، 590 میلیون ریال جایزه نقدی اهدا شد.
پانزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر، از جمعه هفته گذشته با حضور بیش از 800 شطرنجباز از ایران و 17 کشور خارجی در مجموعه ورزشی یادگار امام رشت آغاز شده بود.
علاوه بر حضور شطرنج بازان مطرح ایرانی، شطرن جبازان کشورهای روسیه، اسپانیا، فنلاند، انگلستان، ترکیه، هلند، هندوستان، ترکمنستان، اوکراین، آمریکا، جمهوری آذربایجان، گرجستان، مجارستان، رومانی، ارمنستان، عراق و تاجیکستان نیز در پانزدهمین دوره رقابت های شطرنج بین المللی جام خزر حضور داشتند.