مراسم گروه‌بندی رقابتهای جام جهانی کشتی آزاد در حالی شب گذشته برگزار شد که تیم‌های ایران و آمریکا مسیر همواری را برای رسیدن به فینال این دوره از مسابقات پیش رو دارند.

به گزارش مرور نیوز، گروه‌بندی رقابت های جام جهانی کشتی آزاد کرمانشاه شب گذشته با حضور «نناد لالوویچ» رییس اتحادیه جهانی کشتی در مقر این اتحادیه در سوییس انجام شد که طی آن تیم‌های روسیه، آذربایجان، آمریکا و گرجستان در گروه A و تیم های ایران، ترکیه، هند و مغولستان در گروه B قرار گرفتند.

مطمئنا گروهی که ایران در آن حضور دارد به مراتب بسیار راحتتر از گروه اول است و تیم کشورمان برای رسیدن به فینال جام جهانی کار چندان سخت و حساسی ندارد. این شرایط در گروه A کاملا متفاوت است و چهار مدعی باتجربه باید برای رسیدن به فینال به مصاف هم بروند. البته با توجه به ترکیب این تیمها که بطور غیر رسمی اعلام شده، مصاف اصلی برای فینالیست شدن بین تیم های آمریکا و روسیه خواهد بود که پیش بینی می شود آمریکایی ها با توجه به اعزام نفرات اصلی خود به این دوره از رقابتهای جام جهانی، می‌توانند به فینال برسند.

در همین راستا، «علی بیات» سرپرست تیم ملی کشتی آزاد کشورمان در گفتگو با خبرنگار مهر ، اظهار داشت: تیم ایران به عنوان یکی از مدعیان اصلی قهرمانی در جام جهانی که چندین بار در خاک آمریکا موفق به این کار شده توجه زیادی به نام رقبا ندارد و مثل همیشه به فکر تکرار و حفظ قهرمانی است. ضمن اینکه با توجه به گروه بندی این دوره از مسابقات، می توان حدس زد شانس تیم آمریکا برای رسیدن به فینال بیشتر از روسیه است.

وی در خصوص آخرین وضعیت تیم ملی ایران نیز افزود: دو روز به بچه ها استراحت و مرخصی خواهیم داد و سپس تمرینات سبک و مرور فن و همچنین ریکاوری برای قرار گرفتن در شرایط مسابقه را در دستور کار داریم و روز 26 بهمن نیز به کرمانشاه خواهیم رفت.

بیات ضمن اظهار رضایت از وضعیت تمامی آزادکاران مورد نظر برای حضور در جام جهانی به حسن یزدانی هم اشاره کرد و گفت: یزدانی در این میدان مهم و رسمی باید در وزن جدید یعنی 86 کیلوگرم کشتی بگیرد که مطمئنا محک بسیار خوبی برای او محسوب می شود. البته یزدانی با توجه به افزایش وزن، کمی با آن آزادکار تیز و سریع در وزن قبلی فاصله دارد که این موضوع به خوبی در طول اردوهای تیم ملی برطرف خواهد شد. به هر حال او قهرمان المپیک است و از سوی تمامی رقبای خود زیر ذره بین قرار دارد و هر حریفی در برابر او با انگیزه و توان بالایی کشتی خواهد گرفت.

ترکیب تیم ملی کشتی آزاد ایران در رقابت‌های جام جهانی به شرح زیر است:

۵۷ کیلوگرم: حسن رحیمی - یونس سرمستی
۶۱ کیلوگرم: بهنام احسان‌پور - ایمان صادقی - مسعود اسماعیل‌پور (دو نفر از میان سه کشتی‌گیر)
۶۵ کیلوگرم: میثم نصیری - مهدی یگانه جعفری
۷۰ کیلوگرم: مصطفی حسین‌خانی- حامد رشیدی - جمال عبادی (دو نفر از میان سه کشتی‌گیر)
۷۴ کیلوگرم : پیمان یاراحمدی - بهمن تیموری
۸۶ کیلوگرم: حسن یزدانی - علیرضا کریمی
۹۷ کیلوگرم: امیر محمدی - حسین شهبازی
۱۲۵ کیلوگرم: کمیل قاسمی - یدالله محبی

رقابت های جام جهانی کشتی آزاد در سال 2017 میلادی با حضور 8 تیم برتر دنیا در روزهای 28 و 29 بهمن ماه در کرمانشاه برگزار می شود.