با گذشت چهار دیدار ابتدیی مرحله گروهی و با وجود نتایج قابل قبولی تیم های ایرانی اما به نظر می رسد همچنان فوتبال ایران نمی تواند پیشرفتی در جایگاه خود داشته باشد.

به گزارش مرور نیوز، با گذشت چهار روز از مسابقات مرحله گروهی لیگ قهرمانان، نمایندگان فوتبال ایران وضعیت خوبی برای صعود از گروه دارند و از لحاظ نتیجه گیری بعد از قطری ها در رده دوم قرار دارند. با این وجود به نظر می رسد همچنان نتایج فوتبال ایران برای ارتقا در جدول رده بندی آسیا کافی نیست:

 

قطر بیشترین درصد کسب امتیاز

دو نماینده قطر با گذشت 4 بازی از شروع مسابقات موفق به کسب 63 درصد امتیاز ها شده اند و از این لحاظ بهترین عملکرد را دارند. 4 برد، 3 مساوی و یک شکست مجموع عملکرد دو تیم الریان و لخویا در دور گروهی مسابقات است. بعد از قطر نمایندگان ایران با کسب 54 درصد امتیازات در رده دوم قرار دارند. عربستان با 52 درصد، امارات با 31 درصد و ازبکستان با 17 درصد در رده های بعدی قرار می گیرند.

 

بهترین خط حمله در اختیار ایرانی ها
4 نماینده فوتبال ایران با به ثمر رساندن 22 گل بیشترین گل زده را در اختیار دارند اما اگر ملاک را میانگین گل های زده در نظر بگیریم، باز هم تیم های قطری با میانگی 1.9 گل زده در هر بازی صدرنشین هستند. البته قطری ها تنها 14 گل به ثمر رساندند و پس از ایران نمایندگان عربستان با 21 گل، امارات 19 گل و ازبکستان 6 گل، در رده های بعدی قرار می گیرند.

 

وضعیت خوب ایران در خط دفاع
4 نماینده ایران و 2 نماینده قطر با دریافت میانگین یک گل در هر بازی بهترین خط دفاع در غرب آسیا را از آن خود کرده اند. نمایندگان عربستان در 16 مسابقه 19 گل دریافت کرده اند و سهم اماراتی 26 گل است. همچنین دو نماینده ازبکستان نیز با دریافت 12 گل شرایط مناسبی ندارند.

 

شانس اندک ایران برای افزایش سهمیه
طبق آخرین رده بندی فوتبال آسیا، لیگ های امارات، عربستان و قطر از لیگ ایران امتیاز بیشتری برای دریافت نماینده کسب کردند. هر چند اماراتی ها در این دور از مسابقات نتایج خوبی کسب نکردند اما عملکرد درخشان آنها در دوره های گذشته در کنار امکانات سخت افزاری و تراز مالی مثبت این لیگ را مانند عربستان دست نیافتنی کرده است تا همچنان این دو لیگ سهمیه 3+1 داشته باشند.


نمایندگان قطر که رقیب در دسترس ایران هستند نیز با وجود حضور دو نماینده نتایج خوبی کسب کردند و به نظر می رسد هر دو تیم الریان و لخویا بتوانند راهی مرحله حذفی شوند تا فوتبال ایران برای کسب سهمیه 2+2 در سال آینده کار دشواری داشته باشد.