تیم فوتبال صبای قم در دیداری حساس از هفته بیست و هفتم لیگ برتر فوتبال ایران به دیدار استقلال می‌رود.

به گزارش مرور نیوز، بیست و هفتمین هفته از مسابقات فوتبال لیگ برتر باشگاه‌های کشور امروز شنبه به پایان می‌رسد و در حالی که همه نگاه‌ها معطوف دیدار ماشین سازی تبریز و پرسپولیس برای تعیین قهرمان است جدال در انتهای جدول برای زنده ماندن ادامه دارد.

تیم فوتبال صبای قم پس از پیروزی خیره کننده هفته بیست و ششم در قم برابر تراکتورسازی تبریز امروز در تهران به دیدار تیم قدرتمند و رده سومی استقلال می‌رود و با توجه به این که سیاه جامگان مشهد در بازی روز گذشته برابر صنعت نفت آبادان موفق به کسب امتیاز شده، صبا نیز محتاج کسب امتیاز است.

صبای قم در جدول رده بندی 16 تیمی لیگ برتر در جایگاه چهاردهم است و یک امتیاز از تیم رده پانزدهمی سیاه جامگان مشهد بیشتر دارد و می‌خواهد در بازی دشوار امروز خود در ورزشگاه آزادی برابر استقلال. کسب حداقل یک تساوی از این بازی، بار دیگر اختلاف امتیاز خود را با سیاه جامگان افزایش دهد.

با قطعی شدن وضعیت سقوط تیم ماشین سازی تبریز به عنوان تیم قعرنشین، اکنون نبرد برای بقا در لیگ برتر یا شناخته شدن به عنوان دومین تیم سقوط کننده بین صبای قم و سیاه جامگان مشهد در جریان است و صبا در 4 بازی باقی مانده خود تا پایان مسابقاتی با طعم مرگ و زندگی را در پیش دارد.

صبا در بازی با تراکتورسازی تبریز در قم و برتری قاطع 3 بر صفر در آن مسابقه نشان داد توانایی‌های بالقوه‌ای دارد اما کار برای شاگردان صمد مرفاوی تمام نشده و صبا باید دربازی‌های سخت خود تا پایان فصل هوشیار باشد تا قافیه را به سیاه جامگان نبازد.

صبا امروز در حالی در برابر استقلال قرار می‌گیرد که آبی‌های پایتخت پس از پیروزی روز گذشته تراکتورسازی در لیگ برتر برای بازپس‌گیری جایگاه دوم جدول باید صبا را در خانه شکست دهد و این امر، کار صبا را دشوار می‌کند اما صبا نباید در این بازی ترس به دل خود راه دهد.

مقابله با تیمی چون استقلال با نتایج خیره کننده‌ای در نیم فصل دوم کار ساده‌ای نیست با این حال استقلال هم مثل هر تیم دیگری شکست ناپذیر نیست و مرفاوی می‌داند که فرصت برای از دست دادن امتیاز برای صبا به سر آمده و غفلت به معنای سقوط است.

صبا امروز شنبه از ساعت 19 در ورزشگاه آزادی به دیدار استقلال می‌رود و کسب تساوی در این بازی برای صبا نتیجه خوبی است اما اگر صبا کاری کارستان کند و استقلال را در تهران شکست دهد آن گاه شرایط در انتهای جدول ویژه‌تر دنبال خواهد شد.