مقامات ارشد فوتبال ایران و استرالیا در حال گفت وگو و رایزنی برای برگزاری مسابقه دوستانه بین تیم های ملی دو کشور هستند که برای نخستین بار پس از 20 سال انجام می شود.

به گزارش مرور نیوز، تارنمای 'سیدنی مورنینگ هرالد' روز سه شنبه به نقل از فدراسیون فوتبال استرالیا اعلام کرد که مذاکرات جدی با طرف های ایرانی برای بازی بین تیم های ملی دو کشور که پیش از این در سال 1997 بازی کردند، در حال انجام است.
توافق برای برگزاری بازی دوستانه بین تیم های ملی فوتبال دو کشور نهایی نشده است، اما از آنجایی که فدراسیون فوتبال استرالیا در تلاش برای تقویت روابط دیپلماتیک خود با فوتبال ایران است، گفته می شود مذاکرات از پیشرفت خوبی برخوردار است.
'سیدنی مورنینگ هرالد' نوشت: در صورتی که این مذاکرات سازنده باشد، بازی دوستانه ای بین دو تیم ماه مارس برگزار می شود که هر دو تیم امیدوارند این اقدام یک بخش کلیدی از آماده سازی دو تیم برای رقابت های جام جهانی 2018 روسیه باشد.
'دیوید گالوپ' مدیر اجرایی فدراسیون فوتبال استرالیا با تایید انجام شدن این مذاکرات، گفت: ما با فدراسیون‌ های معتبر فوتبال در آسیا در حال‌ مذاکره هستیم و ایران یکی از آنهاست. سالروز آن شب مایوس کننده در ورزشگاه ملبورن یک نقطه مورد تاکید است. ما هنوز خاطره آن شب تلخ برابر ایران در انتخابی جام جهانی 98 را بیاد می آوریم و من آن بازی را یکی از تلخ ‌ترین خاطرات در ورزش استرالیا می ‌دانم. این یک فرصت مناسب برای رقابت با یک تیم قوی در آماده سازی رقابت های جام جهانی روسیه است، اما مذاکرات آن در مراحل مقدماتی است.
براساس این گزارش، تیم ملی فوتبال ایران یکی از بیشترین هواداران را در رقابت های آسیایی سال 2015 در استرالیا داشت، که پس از تیم ژاپن در جایگاه دوم قرار گرفت.
استرالیا به رغم اینکه از سال 2006 به کنفدراسیون فوتبال آسیا پیوسته است، اما ایران تنها تیم اصلی منطقه است که استرالیا تاکنون نتوانسته است در بازی های حساس مقابل آن قرار گیرد.
پیش از این نیز تلاش هایی برای بازی بین دو تیم انجام شده بود، اما مشکلات پشتیبانی به گونه های رقم خورد که امکان برگزاری این بازی ها محقق نشد.
به نوشته 'سیدنی مورنینگ هرالد'، با توجه به اینکه 'آنژه پوستکوگلو' سرمربی فعلی تیم‌ ‌ملی فوتبال استرالیا قصد دارد بعد از جام جهانی روسیه فعالیت خود را در خارج از استرالیا ادامه دهد، 'کارلوس کی ‌روش' علاقمند است که بعد از جام جهانی 2018 هدایت تیم‌ ‌ملی فوتبال استرالیا را بر عهده گیرد.
فدراسیون فوتبال استرالیا تاکنون اظهارنظری در مورد تلاش برای جانشینی 'آنژه پوستکوگلو' سرمربی فعلی تیم‌ ‌ملی فوتبال استرالیا ارائه نکرده، اما برخی منابع اعلام کردند 'کارلوس کی روش' یک نامزد جدی این پست است.