رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال با بیان این مطلب که اساتید دانشگاه بهترین روش اصلاح زندانیان را کارآموزی می‌دانند گفت:بهترین اصلاح در دین ما، کار است.

به گزارش مرور نیوز، اسماعیل حسن‌زاده در همایش«نقش هنرهای سنتی و صنایع دستی در کاهش جمعیت کیفری»،گفت: زندانی بیشتر از آن که به آزادی نیاز داشته باشد، نیازمند کار است، چون اگر کار نداشته باشد احتمال تکرار جرم و بازگشت دوباره‌اش به زندان وجود دارد.

وی با بیان این‌که بهترین روش اصلاح زندانیان کارآموزی است،ادامه داد: فراهم کردن زمینه اشتغال مددجویان می‌تواند شیوه‌ موثری برای اصلاح و تربیت آنها باشد و مانع از بازگشت آنها به ارتکاب جرم شود که در این زمینه، صنایع دستی می‌تواند راهگشا باشد.

حسن‌زاده با تأکید به این‌که زندانیان بسیاری قربانی شرایط محیطی خود هستند، اضافه کرد: مباحث مختلف از جمله اشتغال و مسائل فرهنگی موجب شده است، شرایط بروز بزه و ارتکاب جرم فراهم شود.

وی اظهار کرد: اگر به تعداد قهوه‌خانه‌ها در گیلان کارگاه صنایع دستی داشته باشیم بسیاری از جرم‌ها کاهش می‌یابد.

حسن‌زاده با بیان این‌که صنایع دستی هر کشوری افتخار آن ملت است، گفت: کشور چین یک میلیارد و 230 میلیون جمعیت دارد که 80 درصد آن در روستا زندگی می‌کنند و این افتخار بیانگر تاریخ پرماجرای چین است.

وی با بیان این‌که بیکاری یکی از آفت‌ها و آسیب‌های جامعه است، خاطرنشان کرد: مادر تمام فسادها بیکاری است، نمی‌توانیم نسبت به بیکاری افراد زندانی بی‌تفاوت باشیم.

رئیس کمیته انضباطی فدراسیون فوتبال، خاطرنشان کرد: ابزار قانونی، ابزار قضایی و ابزار تامینی و تربیتی در کاهش جمعیت کیفری نقش تاثیرگذار دارد.

حسن‌زاده گفت: بدون شک هر گام و قدمی که در راستای رفع مشکلات مددجویان در زندان‌ها برداشته می‌شود بدون اجر و ثواب الهی نخواهد بود.