به گزارش مرور نیوز، آیت الله سید احمد میرعمادی روز چهارشنبه در دیدار معاون رئیس جمهوری و رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست لرستان در دفتر خود افزود: کار سازمان حفاظت از محیط زیست حساس کردن مردم، مسئولان و علما به حفظ محیط زیست است که کاری بسیار مهم و ارزشمند می باشد.
وی اضافه کرد: حفاظت از طبیعت ضروری است که اگر به آن پرداخته نشود حیات انسان در خطر می افتد.
امام جمعه خرم آباد با بیان اینکه دولت تلاش های زیادی برای حفظ محیط زیست کرده است، اظهار کرد: اگر از محیط زیست حفاظت نکنیم به طور قطع به کشور فقیری تبدیل می شویم.
وی افزود: حفظ محیط زیست یک وظیفه شرعی و عقلی است و 800 آیه قرآن به طبیعت و اهمیت آن اختصاص یافته است.
آیت الله میرعمادی با اشاره به وجود ظرفیت های فراوان طبیعی و گردشگری در استان لرستان گفت: طبیعت این استان در دنیا بی نظیر است و مناطق بکر و زیبای زیادی در این استان وجود دارد.
وی افزود: انسان در مناظر استان لرستان نشانه های خدا را به وضوح می بیند لذا باید برنامه طبیعت شناسی برای گردشگران تدارک دیده شود.
نماینده ولی فقیه در لرستان گفت: کوه ها و معادن، تالاب ها و آبشارها و گیاهان بومی لرستان سرمایه عظیمی هستند که می توانند گردشگران و سرمایه گذاران را جذب کنند.
وی افزود: تلاش سه دولت را در استان لرستان دیده ایم ولی مهندس بازوند استاندار لرستان در این دوره تلاش زیادی داشته است که امیدواریم این تلاش ها تداوم داشته باشند.
آیت الله میرعمادی با اشاره به ارتقای سطح فرهنگ عمومی در لرستان اظهار کرد: در سال های گذشته شاهد پسماندهای زیادی در مکان های گردشگری بودیم ولی امسال میزان این پسماندها کاهش چشمگیری داشت.
وی افزود: همه باید کمک کنند تا نشاط و سرسبزی استان لرستان حفظ شود و طبیعت گردی به عنوان یک موضوع مهم در این استان رونق یابد به گونه ای که هم مردم از مواهب آن بهره مند شوند و هم موجب آبادانی استان شود.
معصومه ابتکار رئیس سازمان حفاظت از محیط زیست پس از ورود به لرستان از شرکت کشت و صنعت لرستان بازدید کرد و سپس به دیدار آیت الله میرعمادی نماینده ولی فقیه در لرستان رفت.