مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس با اشاره به الکترونیکی شدن بازرسی از کارگاه‌ها با نرم‌افزار جدید گفت: در حال حاضر 527 میلیارد تومان از بخش دولتی و خصوصی مطالبه داریم.

به گزارش مرور نیوز، عبدالکریم نباتی ظهر امروز در نشستی خبری در اداره کل تأمین اجتماعی اظهار داشت: حدود 527 میلیارد تومان از بخش خصوصی و دولتی مطالبه داریم که 377 میلیارد تومان مربوط به بخش خصوصی،30 میلیارد تومان دولتی و 120 میلیارد تومان نیز مربوط به طرح‌های عمرانی است.

وی در ادامه با اشاره به اینکه در حال حاضر 2 میلیون و 58 هزار نفر تحت پوشش سازمان تأمین اجتماعی قرار دارند، افزود: تعداد مقرری‌بگیران بیمه بیکاری در استان فارس 9500 نفر است که باید اضافه کنیم مدت انتظار برای دریافت مقرری برای افرادی که بیکار می‌شوند به 9 روز کاهش‌یافته و این میزان در کشور 21 روز است.

این مقام مسوول تعداد مستمری‌بگیران را در استان فارس 125 هزار خانوار عنوان کرد و گفت:142 میلیارد تومان ماهیانه به این عزیزان پرداخت می‌شود.

مدیرکل تأمین اجتماعی در ادامه از رونمایی سامانه الکترونیکی بازرسی کارگاه‌ها خبر داد و اظهار داشت: با رونمایی از این سامانه بازرسی کاغذی از کارگاه‌ها برداشته‌شده و به‌صورت آنلاین بازرسی‌ها انجام خواهد گرفت که از امروز این سامانه رونمایی شده و به کار گرفته می‌شود.

نباتی همچنین از طرح بخشودگی جرائم دیرکرد برای کارفرمایان خوش‌حساب خبر داد و خاطرنشان کرد: کارفرمایان واحدهای تولیدی، صنعتی و معدنی تا هفدهم فروردین‌ماه سال 1396 فرصت دارند که حق بیمه خود را پرداخت کرده و مشمول این طرح شوند که از نظر ما کارفرمایی خوش‌حساب است که حداقل 4 ماه حق بیمه را طی 18 ماه پرداخت کرده باشد.

وی به سامانه پیامکی ارسال اطلاعات بیماران نیز اشاره کرد و گفت: یک سامانه جدید پیامکی نیز در سازمان ایجاد کرده‌ایم که مردم می‌توانند با مراجعه به سایت ما و ثبت‌نام و شماره همراه، تمام اطلاعات سوابق بیمه‌ای خود را به‌صورت پیامکی دریافت کنند.

این مقام مسوول همچنین از برگزاری 20 تور دانش‌آموزی برای آشنایی دانش آموزان با سازمان تأمین اجتماعی در استان خبر داد و اظهار داشت: در ایام دهه فجر از دو سردیس شهدای همکار به نام‌های غلام‌حسین بدر و علی‌اصغر امام دوست در فسا و کازرون رونمایی شد که این سردیس‌ها در واحدهای تأمین اجتماعی این دو شهرستان نصب خواهد شد، افزون بر اینکه در هفته تأمین اجتماعی نیز این دو سردیس در اداره کل نصب ‌شده است.

مدیرکل تأمین اجتماعی استان فارس با اشاره به کلنگ زنی مجموعه هتل همای 2 شیراز نیز در سال 1396 تصریح کرد: هلدینگ تأمین اجتماعی 100 هتل و 100 کسب‌وکار است و این سیاست را دنبال خواهیم کرد.