رییس‌جمهوری فیلیپین کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل را یک احمق خواند. این کمیسیونر خواستار تحقیقات درباره کشتارهای صورت گرفته در دهه ۸۰ میلادی به دستور دوترته شده است.

به گزارش مرور نیوز، رودریگو دوترته، رییس‌جمهوری فیلیپین گفته بود به پلیس کمک کرده تا سه مجرم را از پای در بیاورد چون این افراد به تجاوز و کشتن یک میسیونر استرالیایی در داوائو متهم شده بودند.

این اظهارات بر اتهامات قبلی دوترته مبنی بر نقص حقوق بشر در فیلیپین می‌افزاید. وی از جانب دولت‌های غربی به ویژه آمریکا به راه‌اندازی کمپین خشن ضد مواد مخدر متهم است که پس از روی کار آمدن در ژوئن سال جاری میلادی شدت گرفته و باعث شده تا ۶۱۰۰ تن در جریان این کمپین کشته شوند.

زید رعد الحسین، کمیسیونر حقوق بشر سازمان ملل روز سه‌شنبه به مقام های قضایی در فیلیپین تاکید کرد تا تحقیقاتی را درباره این اتهامات علیه دوترته انجام دهند.

دوترته در واکنش به این صحبت ها از سوی کمیسیونر عالی حقوق بشر سازمان ملل گفت که سازمان ملل چنین حقی ندارد.

وی ادامه داد: چه کسی به شما چنین حقی را داده تا درباره این مساله داخلی در فیلیپین تحقیق کنید؟ ما با عضویت در سازمان ملل از آن حمایت می کنیم. حقوق شما را من می دهم. شما واقعا احمق هستید.

رییس‌جمهوری فیلیپین گفت: طوری حرف نزنید که انگار من کارمند شما هستم. من یک کشور عضو هستم، یک کشور مستقل. لطفا دهانتان را ببندید چون اطلاعات کافی ندارید. شما یک کارمند هستید و شما را تعیین می‌کنند. شما کارمند سازمانی هستید که حقوقش را اعضا می‌دهند. شما اختیاری ندارید. واقعا احمق هستید!

دوترته در عرصه سیاست به فردی با زبانی تند شناخته می‌شود. او در پنجم دسامبر ۲۰۱۶، باراک اوباما، رییس‌جمهوری آمریکا را حرام‌زاده نامیده بود.

روز پنج‌شنبه، خوزه گاسکن، رییس کمیسیون حقوق بشر فیلیپین اعلام کرد که تیمی برای تحقیق پرونده اتهامات کشتارها به دستور دوترته تشکیل شده است.

دوترته در نهم مه ۲۰۱۶ با وعده ریشه‌کنی قاچاقچیان مواد مخدر در مدت شش ماه رییس‌جمهوری فیلیپین شد و از ۳۰ ژوئن سال ۲۰۱۶ شش سال ریاست‌جمهوری خود را آغاز کرده است.