حجم ویدیو: 2.10M | مدت زمان ویدیو: 00:00:39

برخی منابع خبری از وقوع سیلاب در جده عربستان خبر دادند و اعلام کردند که؛ پنج تونل این شهر را به دلیل بارندگی شدید بسته شده است.

به گزارش مرور نیوز، رسانه‌های عربستان سعودی اعلام کردند بر اثر بارش باران‌های سیل آسا در شهر جده، سیستم هشدار خودکار، وضعیت را به سطح هشدار رسانده است.

پلیس راهنمایی و رانندگی در شهر جده هم پنج تونل این شهر را به دلیل بارندگی شدید بسته است و سیستم هشدار خودکار وضعیت بارندگی را به سطح هشدار رسانده است.

در ویدئویی که روزنامه المدینه در حساب توییتر خود منتشر کرد، یکی از خیابان‌های اصلی جده را نشان می‌دهد که در اثر بالا بودن سطح آب ناشی از بارندگی‌های شدید، آب گرفتگی و ترافیک ایجاد شده است.

سیستم هشدار خودکار در مرکز ملی هواشناسی جده به دلیل بارش شدید باران در این شهر سطح بالایی از هشدار را نشان داد و پیش بینی شده طی ساعات و روزهای آتی هم بارش باران‌های سیل آسا همراه با رعد وبرق شدید و ادامه داشته باشد و به شهر مکه مکرمه هم برسد.

در برخی از محله‌های شهر جده در نتیجه افزایش شدید سطح آب خبرهایی از گرفتار شدن افراد و خودروها در سیل گزارش شده و سیلاب وارد برخی خانه‌های شهروندان نیز شده و به دلیل کاهش دید افقی رانندگان چندین فقره تصادف صورت گرفته و رانندگان چندین ساعت را در خیابان‌ها در خودروهای خود گرفتار سیلاب و ترافیک بودند.

سیلاب مدارس جده را نیز به تعطیلی کشانده و جاده جده به مکه نیز مسدود شده است.

مرکز ملی هواشناسی عربستان در گزارش هواشناسی خود برای امروز، رگبار ملایم تا شدید همراه با وزش باد شدید را در بخش‌هایی از مناطق مکه مکرمه و مدینه منوره، تبوک، مرزهای شمالی، حائل و القصیم پیش‌بینی کرده است.

جده یکی از شهرهای بزرگ عربستان است و پیش از این نیز شاهد وقوع طوفان و سیلاب بوده است. ناتوانی مکرر مسئولان سعودی در مهار سیل با خشم و اعتراض شهروندان و فعالان عربستانی در فضای مجازی همراه بوده است.