سرویس بین الملل- طبق یک نظر سنجى شهروندان کشورهاى غربى از آغاز جنگ جهانى سوم مى ترسند.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری اسپوتنیک، بر اساس نظرسنجى شرکت YouGov، غربى ها اعتقاد دارند که جهان در آستانه آغاز جنگ جهانى سوم است.
به نقل از روزنامه ایندیپندنت، جامعه شناسان تحقیقى انجام دادند که در آن ٩ هزار نفر از ٩ کشور مختلف از جمله آمریکا، بریتانیا و فرانسه شرکت داشتند. در آمریکا ٦٤٪‏ از پاسخ دهندگان معتقد که جنگ جهانى سوم امری اجتناب ناپذیر است و فقط ١٥٪‏ آنها به سناریوى صلح آمیز رویداد هاى جهانى اعتقاد دارند.
بنا بر این گزارش، در انگلیس نیز ٦١٪‏ از شرکت کنندگان به نزدیک بودن جنگ جهانى دیگرى باور دارند و تنها ١٩٪‏ مردم خوش بینانه امید به سناریو صلح دارند.
به گفته «آنتونى ولز» مدیر سازمان مطالعات سیاسى و اجتماعى YouGov بیشتر از همه ترس در بین فرانسوى ها و امریکایى ها دیده میشود هرچند که دلایل آنها کاملا متفاوت از همدیگر است.
وی افزود: ترس در بین آمریکایى ها به خاطر عدم قطعیت در رابطه با ریاست جمهورى دونالد ترامپ است. در صورتى که فرانسوى ها بیشتر از بحث تروریسم و تهدیدات آن بیم دارند.
٨١٪‏ از شرکت کنندگان در این نظرسنجى اعتقاد دارند که در آینده اى نزدیک حمله تروریستى دیگرى در فرانسه رخ خواهد داد. همچنین این نظرسنجى نشان داد که ٧١٪‏ انگلیسى ها و ٥٩٪‏ آمریکایى ها تهدیدات نظامى از جانب روسیه را حس می کنند.