نظرسنجی جدیدی از «جی‌ال پارتنرز»، بر نقاط ضعف عمده سه سیاستمدار آمریکایی تاکید کرده که به احتمال زیاد در ۲۰ ژانویه ۲۰۲۵ یکی از آنها به عنوان رئیس‌جمهوری بعدی آمریکا سوگند یاد می‌کند. اما در مورد آنها اخبار خوب چندانی وجود ندارد.

به گزارش مرورنیوز، به نوشته روزنامه ایندیپندنت، در شرایطی که رقابت درون حزبی جمهوری‌خواهان آمریکایی اکنون به اوج خود رسیده است، آمریکایی‌ها به خوبی گزینه‌های جایگزینی را که این حزب برای رقابت با جو بایدن، رئیس‌جمهوری آمریکا ارائه خواهد کرد، بررسی خواهند کرد. بایدن همین حالا هم پیرترین رئیس‌جمهوری است که تاکنون در آمریکا روی کار آمده است.

اما براساس این نظرسنجی، رقبای اصلی در حزب جمهوری‌خواه، «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهوری سابق و «ران دی‌سانتیس» فرماندار فلوریدا هستند که هر یک نقاط ضعفی دارند که باید برای جلب‌نظر مخاطبان در انتخابات ۲۰۲۴ آمریکا بر آن‌ها غلبه کنند.

برخی رای‌دهندگان، ترامپ را در یک کلمه «مجرم» توصیف می‌کنند. برخی دیگر از کلماتی مانند «منزجرکننده، دروغگو، شر و خطرناک» استفاده کردند، گرچه کلمه «وطن‌پرست» هم جزو ۱۰ توصیف اول ظاهر شد.

وضعیت فرماندار جمهوری‌خواه فلوریدا به مراتب بدتر است. دو توصیف اول رای‌دهندگان آمریکایی، از دی‌سانتیس به عنوان «فاشیست و فاقد اعتماد به نفس و مردد» یاد می‌کند. عدم اطمینان رای‌دهندگان به او احتمالا از عدم شناخت سوابق سیاسی یا ناشناس بودن او نشات می‌گیرد.

و در حالی که وضعیت بایدن از دو رقیب احتمالی‌اش بهتر است، این رئیس‌جمهوری فعلی آمریکا با مشکلات مرتبط با سن و سالش دست و پنجه نرم می‌کند و همین مساله ذهن اکثر رای‌دهندگان را مشغول کرده است و وقتی از آنها خواسته شد تا در یک کلمه بایدن را توصیف کنند، به پیری او اشاره شد.

در مجموع، نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد که اکثرآمریکایی‌ها از گزینه‌های پیش روی خودشان برای رهبری کشورشان طی نیم دهه آتی ناراضی هستند.

به احتمال قوی، این سه سیاستمدار تنها نامزدهای شرکت‌کننده در انتخابات نیستند اما در حال حاضر هیچکدام از نظرسنجی‌ها به لحاظ آماری وضعیت چشمگیری را برای دیگر شخصیت‌های جمهوری‌خواه نشان نمی‌دهد و همچنین بسیار بعید است که حزب بایدن علیه یک رئیس‌جمهوری در حال کار دموکرات چالش جدی ایجاد کند.

این نظرسنجی که به درخواست دیلی‌میل انجام شد، نوع حملاتی که رای‌دهندگان پیش‌بینی می‌کنند در سناریوی انتخابات ببینند، تشریح می‌کند. از نگرانی درباره سن بایدن تا پرونده‌های کیفری متعدد علیه دونالد ترامپ یا حمایت دی‌سانتیس از قانون محافظه‌کارانه راست‌افراطی در فلوریدا.

این نظرسنجی از ۱۲ تا ۱۵ ژوئن در میان ۱۰۰۰ رای‌دهنده احتمالی برای انتخابات ریاست جمهوری بعدی آمریکا در سال ۲۰۲۴ انجام شد و حاشیه خطای آن ۳.۱ درصد عنوان شده است.