یکی از مقامات دولت فرانسه عصر سه‌شنبه اعلام کرد که پاریس تصمیم گرفته است قیمت برق خانگی را از ماه آگوست ۱۰ درصد افزایش دهد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از رویترز، این مقام دولتی افزود که بهای برق خانگی تا فوریه ۲۰۲۴ دیگر افزایش نخواهد یافت.

به گفته وی، افزایش ۱۰ درصدی بسیار کمتر از پیشنهاد کمیسیون تنظیم مقررات انرژی فرانسه (CRE) است که بر اساس قیمت‌های فعلی بازار، افزایش ۷۴.۵ درصدی را توصیه کرده بود.

این منبع دولتی اظهار کرد: ما در مرحله بازگشت به حالت عادی یا در هر صورت بازگشت به «تعادل جدید» پس از بحرانی هستیم که در زمینه انرژی آن را تجربه کردیم، بر این اساس حتی اگر بهای انرژی همچنان بالا باشد اما شهروندان فرانسوی در حوزه انرژی کمترین بها را در مقایسه با شهروندان سایر کشورهای اروپایی پرداخت خواهند کرد.

در حالی که سال گذشته قیمت برق در کل قاره اروپا به عنوان یکی از پیامدهای جنگ در اوکراین، افزایش پیدا کرد، شرکت دولتی «ای دی اف» فرانسه نیز چندین راکتور اتمی خود را برای انجام تعمیرات از شبکه سراسری برق این کشور خارج کرد و موجب کاهش کم‌سابقه تولید برق نیروگاه‌های هسته‌ای در فرانسه شد.

به گزارش ایرنا، فرانسه که امروز مانند سایر کشورهای اروپایی با بحران انرژی مواجه است، برغم در اختیار داشتن ۵۶ رآکتور هسته‌ای، به خاطر فرسودگی زیرساخت‌ها برای تامین برق مورد نیاز خود با دشواری مواجه است.

فرانسه بزرگترین پارک هسته‌ای اروپا را دارد که همین امر مقام‌های این کشور را در مورد خودکفایی در تولید برق مطمئن کرده بود اما امروز آنچه پیامدهای ناشی از جنگ اوکراین خوانده می‌شود، نقاط ضعف این صنعت را آشکار کرد.