سرویس بین الملل- وزیر امورخارجه ترکیه گفت: حاکمیت و تمامیت ارضی جمهوری گرجستان برای ما بسیار مهم است.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از خبرگزاری آناتولی، مولود چاووش‌اوغلو در نهمین کنفرانس سفیران کشور افزود: ترکیه برای حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان اهمیت قائل است و به پشتیبانی آن ادامه خواهد داشت.

وزیر امور خارجه ترکیه بیان کرد: ما برای حاکمیت و تمامیت ارضی گرجستان اهمیت قائل هستیم. پشتیبانی ترکیه از گرجستان در این زمینه ادامه خواهد داشت. هیچ گونه مشکل سیاسی بین دو کشور وجود ندارد. از یکدیگر پشتیبانی می کنیم و به‌رغم تمامی مشکلات منطقه‌ای حجم تجارت دوجانبه ترکیه و گرجستان افزایش می یابد.

پروژه راه آهن باکو- تفلیس- قارص امسال به بهره برداری خواهد رسید. سال گذشته با همتا‌های گرجستانی و آذربایجانی خود با استفاده از بالگرد از این خط آهن بازدید کریم.

امسال تماس بیشتری با هم خواهیم داشت. نشست شورای عالی همکاری استراتژیک و جلسه سه‌جانبه وزرای امور خارجه ترکیه، آذربایجان و گرجستان را در باکو برگزار خواهیم کرد.

وی ادامه داد: گئورگی کویرکاشویلی نخست‌وزیر گرجستان اولین نخست‌وزیر در جهان است که پس از وقوع کودتای نافرجام با مقامات ترکیه تماس گرفت. از اقدامات دولت این کشور در مورد حضور و فعالیت‌ اعضای گروه تروریستی فتو در گرجستان خرسند هستیم.

حمایت گرجستان از ترک‌های مسختی به درخواست آنان برای بازگشت به منطقه خودشان است. همان طوری که به وضوح می بینید در تمام زمینه همکاری فوق‌العاده‌ داریم.