سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید کشته شدن ۲۴ نظامی اسرائیل در یک روز را «روزی وحشتناک» برای ارتش آن رژیم توصیف کرد.

به گزارش مرور نیوز، جان کربی، سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید امروز سه‌شنبه کشته شدن ۲۴ نظامی اسرائیل در یک روز در غزه را «روزی وحشتناک» برای ارتش اسرائیل توصیف کرد.

کربی گفت: «دیروز روز وحشتناکی برای ارتش اسرائیل بود. از دست دادن این تعداد نظامی در یک روز خیلی زیادی است و ما به خانواده‌ها و همکاران آنها تسلیت می‌گوییم.»

کاخ سفید به دلیل نشان ندادن نوع مشابهی از همدلی با مردم غزه بابت کشته شدن بیش از ۲۵۰۰۰ نفر در عملیات‌های نظامی اسرائیل، آماج انتقادات قرار گرفته است.

جان کربی در ماه اکتبر در واکنش به کشته شدن شمار زیادی از فلسطینی‌ها در جنگ گفته بود: «جنگ همین است. بی‌رحمانه است، زشت است و پرآشوب است.»

صبح روز دوشنبه، وقوع انفجار مهیب در شمال غزه ۲۱ نظامی اسرائیلی را به کام مرگ فرو برد تا این روز به عنوان بدترین روز ارتش رژیم از زمان آغاز عملیات نظامی در غزه ثبت شود.

«دانیال هاگاری» سخنگوی ارتش اسرائیل درباره چگونگی مرگ این نظامیان گفته که نیروهای فلسطینی ابتدا با گلوله آر.پی.جی یک تانک را منهدم کردند، سپس انفجار بزرگی در یک ساختمان دو طبقه که نظامیان اسرائیلی داخل یا کنار آن بودند رخ داد و تمامی ساختمان بر روی آن‌ها آوار شد.

از سوی دیگر سازمان رادیو و تلویزیون اسرائیل (کان) نیز گفت که نظامیان اسرائیلی در حال نصب مواد منفجر داخل ساختمان بودند تا آن را به طور کامل منهدم کنند، در همین حال نیروهای حماس از راه رسیده و با شلیک موشک‌های ضد زره به سمت ساختمان، باعث انفجار بزرگ و سپس ریزش تمامی ساختمان بر روی نظامیان اسرائیل شدند.

با کشته شدن ۲۴ نظامی مذکور، کشته‌های ارتش اسرائیل از ابتدای جنگ غزه طبق آمار اعلامی مقامات این رژیم به ۵۵۶ نفر افزایش یافت. همچنین طبق آمار ارتش اسرائیل ۲۲۱ نظامی نیز از ابتدای آغاز عملیات زمینی در غزه کشته شده‌اند، گروههای مقاومت آمار تلفات اشغالگران را بسیار بیش از این می‌دانند.

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین حماس در روز هفتم اکتبر (۱۵ مهرماه) در پاسخ به بیش از هفت دهه اشغال فلسطین و نزدیک به دو دهه محاصره غزه و زندان و شکنجه هزاران فلسطینی عملیات موسوم به «طوفان الاقصی» را آغاز کرد
این عملیات یکی از مرگبارترین حملات علیه این رژیم بود.

مبارزان حماس در چند نقطه از حصارهای مرزی به داخل اراضی اشغالی نفوذ کردند، به روستاها یورش بردند و علاوه بر کشتن شمار زیادی از اسرائیلی‌ها، شماری از آن‌ها را به اسارت گرفتند. گزارش‌ها حاکی است که حماس در حال حاضر ۱۳۶ اسیر اسرائیلی را در غزه نگهداری می‌کند.

رژیم صهیونیستی در پاسخ به این عملیات، حملات سنگینی را علیه غزه آغاز کرد و این منطقه را تحت محاصره کامل قرار داد. دست‌کم ۲۵۲۹۵ فلسطینی تا کنون در حملات اسرائیل در غزه به شهادت رسیده‌ و ۶۳ هزار نفر دیگر زخمی شده‌اند. با وجود این، آن‌طورکه تحلیلگران می‌گویند، عملیات طوفان‌الاقصی شکست امنیتی-سیاسی بزرگی را به اسرائیل تحمیل کرده است.

اسرائیل، آزادی اسرا از غزه و نابودی حماس را به عنوان اهداف جنگی خود در غزه تعیین کرده است. با وجود این، تحقق هر دوی این هدف‌ها به بن‌بست برخورد کرده‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز چند روز پیش گزارش داده بود شماری از فرماندهان ارشد ارتش اسرائیل اکنون به این نتیجه رسیده‌اند که تحقق همزمان هر دو هدف امکان‌پذیر نیست و هر گونه برنامه بلندمدت برای نابود کردن حماس ناگزیر به مرگ اسرا منجر خواهد شد.

علاوه بر این، بسیاری از تحلیلگران، حتی در فلسطین اشغالی امکان نابودی کامل حماس را زیر سوال برده‌اند. «گادی آیزنکوت»، از مقام‌های سابق ارتش اسرائیل که در حال حاضر یکی از اعضای کابینه جنگی بنیامین نتانیاهو به شمار می‌رود در مصاحبه‌ای سه‌شنبه گذشته وعده‌های مقام‌های اسرائیل برای نابودی کامل حماس را «داستان‌سرایی» توصیف کرده بود.