سرویس بین الملل- طالبان افغانستان به دونالد ترامپ هشدار داد که نیروهای نظامی آمریکا را از افغانستان خارج کند که در غیر این صورت با شکست سنگین روبرو خواهد شد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از اسپوتنیک،  طالبان افغانستان با انتشار بیانیه‌ای از دونالد ترامپ خواستار خروج سربازان آمریکایی از افغانستان شدند و ادامه حضور آمریکا در این کشور را  شکستی تاریخی و شرم‌آور عنوان کردند.

در این بیانیه طالبان خطاب به ترامپ اعلام کرده است که مسئولیت پایان دادن  جنگ در افغانستان به عهده آمریکا است.

در بیانیه طالبان ضمن اشاره به اعضای کابینه ترامپ مانند «جیمز ماتیس»و «مایکل فلین» آمده است که حضور این افراد به معنی ادامه جنگ و اشغال افغانستان است.

طالبان با بیان این مطلب که آمریکا در باتلاقی قرار دارد که در طول 15 سال موجب مرگ و نابودی شده است، خطاب به ترامپ گفته‌اند که هرچه زودتر به حضور آمریکا در افغانستان پایان دهد.  

طالبان در این بیانیه از ترامپ خواستند که به گزارش‌های غیر واقع‌بینانه ژنرال‌های خود گوش ندهد زیرا آنها به دنبال جنگ و اشغال در افغانستان هستند.

در این بیانیه به ترامپ هشدار داده شده است که در صورت عدم خروج آمریکا از افغانستان و ادامه حضور در این کشور، آمریکا با یک شکست تاریخی شرم آور مواجه خواهد شد.