سرویس بین الملل - رئیس جمهور آمریکا در تازه ترین اظهارات تند خود دولت باراک اوباما سلف خود را به باد حمله گرفت و وی را مورد اتهام قرار داد.

به گزارش خبرنگار سرویس بین الملل مرور نیوز به نقل از شبکه خبری « سی ان ان» دونالد ترامپ در نشست مشترک کنگره گفت: بیش از 43 میلیون نفر در آمریکا اکنون در فقر به سر می برند.

رئیس جمهورآمریکا افزود: 94 میلیون آمریکایی اکنون شامل نیروی کار نمی شوند و بیش از 43 میلیون نفر کوپن غذایی دریافت می کنند. 

وی اطهار کرد: از میان هر پنج آمریکایی، بیش از یک نفر در سالهای نخست اشتغال خود بیکار هستند و ما بدترین وضع مالی را در دوران بعد از رکود (مالی) در 65 سال گذشته داشته ایم. دولت قبلی در هشت سال گذشته بیش از همه رئیسان جمهوری پیشین خود بر بدهی کشور اضافه کرده است.

رئیس جمهور آمریکا گفت: ما از زمان تصویب قرارداد تجارت آزاد آمریکای شمالی (نفتا) بیش از یک چهارم از حرفه های تولیدی خود را از دست داده ایم و 60 هزار کارخانه را از زمان عضویت چین به سازمان تجارت جهانی در سال 2001 از دست داده ایم. پارسال کسری تجاری ما در مراوادات کالا با جهان تقریبا 899 میلیون دلار بود. 

ترامپ همچنین گفت که دولتش مجموعه ای از مشکلات ناشی از سیاست خارجی را به ارث برده است. 

وی ادامه داد: برای تحقق اهدافمان در داخل و خارج باید موتور اقتصاد آمریکا را دوباره روشن کنیم و کار را برای شرکت ها برای همکاری تجاری با آمریکا آسانتر و خروج شرکت ها را دشوارتر کنیم. 

بر اساس داده های اداره آمار آمریکا در سال 2015، نرخ رسمی فقر در آمریکا 13.5 درصد است. بر اساس آمارهای رسمی در آن سال حدود 43.1 آمریکایی در فقر زندگی کرده اند.