سخنگوی رسمی دولت عراق در واکنش به تهدیدات وزیر خارجه ترکیه گفت: منتظریم ترکیه به وعده‌های خود جامه عمل بپوشاند.

به گزارش مرور نیوز،‌ سعد الحدیثی سخنگوی رسمی دولت عراق در واکنش به تهدیدات اخیر مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه گفت: ما به ترکیه و هیچ طرف خارجی دیگر اجازه حضور و ایفای نقش نظامی در خاک عراق را نمی‌دهیم.

وی در گفتگو با اسپوتنیک افزود: ترکیه وعده داده است که همزمان با آزادسازی موصل نیروهای خود را از پادگان بعشیقه خارج کند، و ما منتظریم که به این وعده خود جامه عمل بپوشاند.

مولود چاووش اوغلو وزیر خارجه ترکیه امروز گفت که ترکیه به منظور پایان دادن به تهدید گروه‌های تروریست، در عراق دخالت نظامی خواهد کرد.

دولت عراق بارها بر ضرورت خروج نیروهای ترکیه از خاک این کشور تاکید کرده است، با این حال ترکیه همچنان اصرار به ادامه حضور خود در خاک عراق دارد.

یک روزنامه دولتی ترکیه روز پنجشنبه نوشت: ترکیه قصد دارد طی هفته‌های آینده عملیات نظامی جدیدی را علیه نیروهای حزب کارگران کردستان موسوم به پ ک ک در منطقه سنجار در شمال عراق انجام دهد.

کردهای پ ک ک 9 اردوگاه در منطقه سنجار احداث کرده اند. هدف اصلی از انجام این عملیات قطع ارتباط بین سنجار و مناطق کوهستانی قندیل در عراق خواهد بود.این عملیات مانع از همکاری بین کردهای پ ک ک در عراق و شبه نظامیان کرد سوریه خواهد شد.

رجب طیب اردوغان رئیس جمهور ترکیه طی روزهای گذشته از احتمال انجام عملیات نظامی جدیدی در شمال عراق خبر داده است.