وزارت خارجه عراق تاکید کرد، حمله موشکی آمریکا به پایگاه هوایی نظام سوریه ممکن است تاثیر منفی بر تلاش‌های مبارزه با تروریسم در منطقه برجای بگذارد.

به گزارش مرور نیوز، به نقل از ارم نیوز، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای بر موضع ثابت و شفاف عراق در محکوم کردن جنایت شنیع استفاده از سلاح‌های شیمیایی در سوریه تاکید و اعلام کرد که استفاده از این سلاح‌ها به منزله تشدید خطرناک اوضاع است.

وزارت خارجه عراق در ادامه تاکید کرد: ما همبستگی خود را با مردم سوریه که قربانی این جنایت شنیع شدند، اعلام می‌کنیم و هرگونه تلاشی از سوی جامعه بین الملل برای مجازات افرادی که از این سلاح‌ها استفاده کرده‌اند، تایید می‌کنیم.

وزارت خارجه عراق انجام تحقیقات بین المللی فوری و دقیق برای مشخص کردن طرفی که از سلاح‌های شیمیایی در سوریه استفاده کرده است و مجازات آن و همچنین اتخاذ تمامی گام‌های تضمینی جهت جلوگیری از استفاده مجدد از این سلاح‌ها را خواستار شد.

در همین حال، وزارت خارجه عراق در بیانیه‌ای نسبت به خطر تشدید درگیری‌ها در سوریه بدون توافق بر سر طرحی جامع برای پایان دادن به این درگیری‌ها اظهار نگرانی کرد.

وزارت خارجه عراق تاکید کرد: مداخله‌ها و اقدامات شتاب‌زده ممکن است بر تلاش‌های صورت گرفته برای مبارزه با تروریسم تاثیر بگذارد به ویژه اینکه ملت ما جانفشانی‌های بسیاری برای از بین بردن تروریسم داشته است و ما به مراحل پایانی از بین بردن تروریسم در عراق رسیده‌ایم.