چهار شبکه تلویزیونی آمریکایی CNN، ABC ،CBS و NBC از پذیرش و پخش آگهی که درباره موفقیت ها و دستاوردهای یکصد روز ریاست جمهوری دونالد ترامپ رئیس جمهوری آمریکا بود، خودداری کردند.

به گزارش مرور نیوز، تارنمای خبری آمریکایی 'واشنگتن اگزماینر' با اعلام این خبر نوشت: این امر در پاسخ به برخوردهای رئیس جمهوری آمریکا با رسانه ها صورت گرفت. ستاد تبلیغاتی ترامپ عدم پخش این آگهی را دلسردی و سرخوردگی حق آزادی بیان نامید.
واشنگتن اگزماینر افزود: نخستین تبلیغ که به مناسبت جشن یکصدمین روز ریاست جمهوری ترامپ تهیه شده بود، در روز دوشنبه گذشته برابر با اول ماه مه (11اردیبهشت ماه) پخش شد.
این تارنمای خبری آمریکایی افزود: اما اکنون مشخص شده است که شبکه های اصلی تلویزیونی آمریکا یک به یک تصمیم به عدم پخش این آگهی گرفته اند، این شبکه ها شامل CNN، ABC ،CBS و NBC هستند.
واشنگتن اگزماینر ادامه می دهد: 'لارا ترامپ' (Lara Trump) همسر 'اریک ترامپ' (فرزند دونالد ترامپ) ضمن تمجید از این آگهی و در واکنش به اقدام رسانه های تصویری آمریکا در خودداری از پخش آن گفت: «واقعا ناامید کننده است. به نظر در جامعه ای آزاد به سر می بریم، آزادی بیان داریم اما به واقع این آگهی در شبکه های CNN، NBC و یا CBS پخش نشده است، شبکه هایی که وظیفه آنها گزارش حقایق به عموم است. واقعا مضحک است و من ناراحتم.»
به گزارش ایرنا، دونالد ترامپ در جریان کارزار انتخاباتی و پس از پیروزی در انتخابات هشتم ماه نوامبر 2016 برابر با 18 آذرماه 1395، به کرات به رسانه های آمریکایی حمله و آنها را رسانه هایی متقلب و دروغگو خطاب کرده است.