فرستاده سازمان ملل به سوریه طی ساعات آتی شورای امنیت را در جریان نتایج دور قبلی مذاکرات ژنو درباره سوریه خواهد گذاشت تا به حمایت بین‌المللی برای برگزاری دور هفتم مذاکرات ژنو دست یابد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روزنامه فرامنطقه‌ای الشرق الاوسط، استفان دی‌میستورا، فرستاده سازمان ملل به سوریه تعدادی از کارشناسان حقوقی و سیاسی را بین 22 تا 24 ماه مه به مونترو در سوئیس فرا می‌خواند تا مذاکراتی را با تیمش درباره ساختار قانون اساسی جدید سوریه برگزار کنند.

پیش‌بینی می‌شود که دی‌میستورا برخی از شرکت کنندگان در مذاکرات مونترو را برای پیوستن به کمیته مشورتی که طی دور قبلی مذاکرات میان نظام و مخالفان پیشنهاد شده بود، فرا بخواند.

براساس سندی که دفتر دی‌میستورا درباره دور ششم مذاکرات ژنو منتشر کرده، این مذاکرات کوتاه بوده و بر یک هدف مشخص و اضافه کردن برخی از ساختارها به این روند متمرکز بوده تا دو طرف بتوانند همکاری‌شان را درباره "حکومت"، "قانون اساسی"، "انتخابات" و "مبارزه با تروریسم" تقویت کنند.

موضوع جدیدی که در دور ششم مذاکرات مطرح شده بود، آغاز روند فنی مشورتی برای بررسی عمیق‌تر برخی مسائل مربوط به قانون اساسی و حقوقی است.

دی‌میستورا قصد دارد اواسط ژوئن دور هفتم مذاکرات ژنو را آغاز کند. وی طی ساعات آتی شورای امنیت را در جریان نتایج دور قبلی مذاکرات که بین 16 تا 19 ماه مه برگزار شد، قرار می‌دهد تا به حمایت بین المللی برای ازسرگیری مذاکرات دست یابد.