در حالی که برخی منابع خبری از حمله مسلحانه به خودروی حامل فرستاده ویژه سازمان ملل در شهر صنعاء خبر می‌دهند شبکه خبری المیادین وقوع چنین حمله‌ای را تکذیب کرد.

به گزارش مرور نیوز، خبرگزاری آناتولی ترکیه به نقل از یک منبع در سازمان ملل اعلام کرد، خودروی اسماعیل ولد شیخ احمد، فرستاده ویژه سازمان ملل در امور یمن به محض ورود به شهر صنعاء هدف حمله مسلحانه مخالفان سفرش به یمن قرار گرفت.

این منبع اشاره‌ای به هویت مهاجمان نکرد.

منبع مذکور افزود: یگان‌های امنیت ملی وابسته به نیروهای جنبش انصارالله یمن و نیروهای علی عبدالله صالح، رئیس‌جمهور سابق این کشور در زمان حادثه کاروان ولد شیخ را همراهی می‌کردند.

به گفته منبع یاد شده در این حمله دو خودرو، یکی خودروی حامل ولد شیخ و دیگری خودروی حامل همراهان وی هدف تیراندازی قرار گرفتند اما هیچ یک از اعضای این هیات آسیبی ندیدند.

دولت مستعفی یمن، نیروهای انصارالله را به تلاش برای ترور ولد شیخ متهم کرد.

وزارت خارجه دولت مستعفی یمن مدعی شد، "نیروهای انصارالله این حمله را انجام دادند و مسئولیت کامل این حمله برعهده آنهاست زیرا هیچ گروهی نمی‌تواند در قلب شهر صنعاء چنین حمله‌ای انجام دهد."

این در حالی است که شبکه خبری المیادین به نقل از یک منبع در سازمان ملل وقوع چنین حمله‌ای را تکذیب کرد.

هنوز انصارالله هیچ واکنشی نسبت به این اخبار نشان نداده است.

ولد شیخ در راستای تلاش برای امضای یک آتش‌بس انسانی میان نیروهای وابسته به انصارالله و علی عبدالله صالح از یک طرف و دولت مستعفی یمن از سوی دیگر پیش از آغاز ماه مبارک رمضان و ازسرگیری مذاکرات صلح وارد صنعاء شد.