'کارلو آنگارو' نویسنده و دیپلمات ایتالیایی و مشاور پیشین نیروهای بین‌المللی کمک به امنیت (آیساف) در شهر هرات در غرب افغانستان، در صفحه شخصی خود در توییتر نوشت: عربستان متحد وفاداری برای آمریکا است.

به گزارش مرور نیوز، آنگارو در توییتر خود با بازنشر مطلبی از روزنامه گاردین به قلم 'اما گراهام هریسون' نوشت: عربستان متحد وفاداری (برای آمریکا) به حساب می آید!
روزنامه گاردین انگلیس در این مطلب، به بررسی انتخابات ایران و شور و شعف جوانان ایرانی و مقایسه آن با عربستان سعودی به عنوان کشوری که هیچ نشانه ای از دمکراسی در آن نیست، پرداخته است.
درهمین خصوص، 'شان اسپایسر' سخنگوی رئیس جمهوری آمریکا در صفحه شخصی خود در توییتر با اشاره به سفر دونالد ترامپ به عربستان، نوشت: حجم مالی قرارداد نظامی واشنگتن و ریاض بیش از 109 میلیارد دلار است.
اسپایسر در توییتر خود نوشت: حجم مالی قرارداد نظامی واشنگتن وریاض بیش از 109 میلیارد دلار است و (علاوه بر آن) شرکت های آمریکایی و عربستانی سرمایه گذاری های تجاری به مبلغ 250 میلیارد دلار (در آمریکا) انجام خواهند داد که منجر به ایجاد صدها هزار شغل خواهد شد.
رسانه ها اعلام کرده اند که در سفر ترامپ به عربستان، قراردادهایی تا 300 میلیارد دلار در زمینه های تسلیحاتی و سرمایه گذاری های مشترک میان دو طرف به امضا رسید.
این در حالی است که عربستان که یکی از پرهزینه ترین کشورهای جهان در زمینه خریدهای نظامی است، برای افزایش 6.7 درصدی هزینه های جنگی خود در سال 2017 فقط 191 میلیارد ریال سعودی معادل 50 میلیارد و 800 میلیون دلار پیش بینی کرده است.
به نظر می رسد ناکامی در جنگ علیه یمن و کمک به گروه های تروریستی در سوریه و عراق، آل سعود را به افزایش خرید تجهیزات نظامی ترغیب کرده است.