نخست وزیر دولت وابسته به تشکیلات خودگردان فلسطین از سفر روز دوشنبه خود به نوار غزه خبر داد و تاکید کرد که «ما تمامی تلاش خود را برای رفع بزرگترین مانع داخلی پیش روی پروژه‌های ملی یعنی اختلافات داخلی، به کار می‌گیریم.»

به گزارش مرور نیوز، به نقل از خبرگزاری رسمی فلسطین "وفا"، رامی حمدالله، نخست وزیر دولت توافق ملی فلسطین، وابسته به تشکیلات خودگردان تصریح کرد که امروز مسئولیت ملی ایجاب می‌کند مستقیما وارد عمل شویم و از تمامی اختیارات و امکانات خود برای کمک به فرزندان ملت فلسطین در غزه و کاهش درد و رنج آنها استفاده کنیم.

نخست وزیر فلسطین در ادامه سخنان خود اعلام کرد: من دوشنبه آینده برای اطلاع از تمامی اوضاع و شرایطی که قرار است دولت در سایه آن برای از بین بردن پیامدهای محاصره و شکاف داخلی و تجاوزات مکرر اسرائیل به غزه تلاش کند، به این شهر می‌روم.

وی از کشورهای دوست و برادر و حامیان مالی فلسطین خواست که کمک‌های خود به نوار غزه را افزایش داده و موضع یکپارچه‌ای برای وادار کردن رژیم صهیونیستی به لغو محاصره ظالمانه این منطقه اتخاذ کنند.

حمدالله تصریح کرد: نخستین اولویت دولت من، برقراری امنیت و آرامش در وطن و ممانعت از بازگشت هرج و مرج و ناآرامی و تکرار تجاوزات و تمامی اشکال نقض قانون است. ما به عملیات‌های امنیتی خود در تمامی استان‌های فلسطین به منظور تعقیب و بازداشت قانون شکنان و مقابله با جرم و جنایت و خشونت ادامه می‌دهیم.

وی خاطر نشان کرد که ما برای کارآمدی بیشتر نیروهای امنیتی و دمیدن خون تازه در کالبد آن و نیز تقویت این نیروها، نزدیک به 6000 تن از کارکنان نظامی را در کرانه باختری و غزه پیش از موعد بازنشسته کردیم تا ساختار و تشکیلات نیروهای امنیتی را اصلاح کنیم و همراه شما افسران و نظامیان و پرسنل نیروهای امنیتی و دیگر شرکای بین‌المللی برای بهره‌برداری از این اقدامات تلاش خواهیم کرد.