دولت آمریکا در واکنش به سخنان اخیر رئیس جمهوری روسیه درباره عدم پایبندی این کشور به تعهداتش برای نابودی سلاح‌های شیمیایی اعلام کرد، واشنگتن قصد دارد تسلیحات شیمیایی خود را تا پایان سال 2023 به طور کامل امحا کند.

به گزارش مرور نیوز، وزارت خارجه آمریکا اعلام کرد، هنوز به تصمیم خود برای امحای کامل زرادخانه اعلام شده توسط این کشور از تسلیحات شیمیایی تا سال 2023 پایبند است.

این وزارتخانه به این مسئله اشاره کرد که دولت آمریکا امحای باقیمانده تسلیحات شیمیایی خود را در انبارهای پوابلو در ایالت کلرادو و ریچموند، در ایالت کنتاکی ادامه می‌دهد.

این درحالیست که ولادیمیر پوتین، رئیس جمهوری روسیه اعلام کرد، واشنگتن به تعهدات خود برای نابودی تسلیحات شیمیایی پایبند نبوده است.

امحا 40 هزار تن مواد شیمیایی سمی در روسیه 

پیشتر آخرین مقادیر باقیمانده از مجموع 40 هزار تن مواد شیمیایی سمی که در اختیار روسیه بود، امحا شد. این اقدام در چارچوب تعهدات بین‌المللی مسکو درخصوص امحای تسلیحات شیمیایی صورت گرفت.

پوتین نابودی آخرین زرادخانه سلاح‌های شیمیایی روسیه را یک رخداد تاریخی خواند و تاکید کرد کشورش تعهدات خود را درخصوص منع گسترش سلاح‌های کشتار جمعی و نابودی تسلیحات شیمیایی با جدیت اجرایی خواهد کرد.