رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی ایران گفت: اگر آمریکا تحریمها ضد ایران را تمدید کند، جمهوری اسلامی تولید و غنی‌سازی اورانیوم را به 190 هزار سو افزایش می‌دهد.

به گزارش مرور نیوز،"علاءالدین بروجردی " عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران روز سه شنبه درگفتگو باخبرگزاری صداوسیما، تمدید تحریم‌ها از سوی آمریکا را نقض برجام دانست و افزود: مجلس ایران درحال بررسی عهد شکنی آمریکاست ومقابله به مثل ایران در چارچوب مصوبه و قانون مجلس شورای اسلامی اجرا خواهد شد.

رییس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس ایران موضوع هسته‌ای ایران را یک موضوع ملی خواند که تمام بخش‌ها از جمله دولت، مجلس و شورای عالی امنیت ملی جمهوری اسلامی  بر آن وحدت نظر دارند.

بروجردی تصریح کرد: آمریکا تنها یکی از کشورهای امضاکننده برجام بوده و بر اساس اطلاعاتی که در دست است اروپایی‌ها مخالف نقض برجام هستند و طبیعتاً نظر روسیه و چین به اقدامات آمریکا مثبت نخواهد بود.

رییس کمیسیون سیاست خارجی مجلس ایران با تاکید براینکه تهران آغازگر نقض برجام نخواهد بود گفت: هراتفاقی که دراین چارچوب انجام گیرد بدون تردید به نام آمریکایی‌ها نوشته خواهد شد و کسی نمی‌تواند این هنجارشکنی را که شورای امنیت پشتوانه آن است به حساب ایران بنویسد.