وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح، تقویت توان رزم از طریق ارتقای سامانه‌های دفاعی در برابر تهدیدات سخت و نیمه سخت وصادرات محصولات دفاعی را از اولویت‌های وزارت دفاع دانست.

به گزارش مرور نیوز، امیر سرتیپ محمد رضا آشتیانی وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح صبح امروز در بدو ورود به محل ستاد وزارت دفاع با قرائت فاتحه در محل یادمان شهدای گمنام این وزارتخانه با وزیر سابق دفاع، معاونین و مدیران عامل سازمان‌های این وزارتخانه دیدار کرد.

وی سپس با حضور در جمع خبرنگاران ضمن تقدیر و تشکر از اقدامات ارزشمند امیر حاتمی در طی این ۴ سال، گفت: امیر سرتیپ حاتمی در طی این چند سال به برنامه‌های زیادی جامه عمل پوشاند و بنده نیز ادامه دهنده راه او خواهم بود.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح با تبریک هفته دولت به همه و دولتمردان دست اندر کاران جمهوری اسلامی، افزود: شایسته سالاری، توانمندی و مبارزه با فساد یکی از اولویت‌های اصلی مسئولان این دولت است و به جد نیز دنبال خواهد شد.

امیر آشتیانی با بیان اینکه یکی از مأموریت‌های اصلی وزارت دفاع تقویت توان رزم از طریق ارتقای سامانه‌های دفاعی در برابر تهدیدات سخت و نیمه سخت است افزود: مجموعه وزارت دفاع در طول ۴ سال گذشته دستاوردهای خوبی را به ارمغان آورده است و ما نیز تلاش می‌کنیم در همه حوزه‌ها به ویژه در بحث تحقیقات اهتمام مضاعف داشته باشیم و بتوانیم محصولات جدیدی را طراحی، تولید و عرضه کنیم.

وی یکی دیگر از اولویت‌های وزارت دفاع را بهره گیری جدی از ظرفیت‌های بخش دولتی، خصوصی و شرکت‌های دانش بنیان عنوان کرد و گفت: هم در بحث استفاده از این ظرفیت‌های ارزشمند و هم در موضوع انتقال فناوری به مجموعه‌های کشور نهایت تلاش خود را به کار خواهیم بست.

وزیر دفاع و پشتیبانی نیروهای مسلح موضوع دیپلماسی دفاعی، سلامت و مهندسی دفاعی، توجه ویژه به معیشت کارکنان و اعضای وابسته، صادرات محصولات دفاعی و بهره گیری از سرمایه‌های انسانی ارزشمند به عنوان ذخایر استراتژیک را از مهمترین اولویت‌های وزارت دفاع برشمرد و افزود: از طریق ارتباط و تعامل تنگاتنگ وزارت دفاع با مجموعه‌ی نیروهای مسلح، نیازها باید دقیقاً و متناسب با خواست آنها شناسایی و در این حوزه به جهش چند برابری دست یافت.

وی با بیان اینکه در بحث تولید واکسن کرونا به عنوان یکی از اولویت‌های اصلی کشور به موفقیت‌های خوبی دست یافته‌ایم، گفت: مرحله تولید واکسن فخرا به مراحل پایانی خود رسیده است و ان‌شاالله در آینده بسیار نزدیک به تولید انبوه خواهد رسید.