صبح امروز سفرای جدید ایران در برخی از کشورها ی جهان، پیش از عازم شدن به محل ماموریت خود به دیدار حجت الاسلام والمسلمین حسن روحانی رفتند.

به گزارش مرور نیوز، در این دیدار رئیس‌جمهور بر ضرورت تلاش سفرای کشورمان در راستای توسعه روابط ایران با سایر کشورها تاکید کرد و گفت: دولت تدبیر و امید نسبت به گسترش روابط دوستانه با همه کشورها اهتمام دارد و همواره بر توسعه مناسبات در عرصه بین‌المللی و براساس احترام متقابل و منافع مشترک تاکید کرده است.

در این دیدار سفرای جدید ایران در کشورهای تانزانیا، بلاروس، اتیوپی، اروگوئه، گرجستان، ، کره شمالی  و برزیل حضور داشتند.

سفرای جدید در این 7 کشور جایگزین چه کسانی شدند؟

موسی فرهنگ سفیر جدید ایران در تانزانیا که پیش از این رئیس اداره دوم خاورمیانه و شمال آفریقای وزارت خارجه بوده است، جایگزین مهدی آقاجعفری سفیر پیشین ایران در این  کشور  شده است.

مهدی آقا جعفری در حال حاضر  مدیرکل آفریقای وزارت امور خارجه است.

بر اساس اخبار گزارش شده، موسی فرهنگ علاوه بر سمت مورد اشاره سابقه فعالیت در سفارت ایران در امارات را نیز  در کارنامه کاری خود دارد و مدتی نیز رئیس اداره اقتصادی وزارت خارجه بوده است.

مصطفی اویسی، سفیر جدید ایران در بلاروس نیز جایگزین محمدرضا صبوری در مینسک شده است. او سمت‌هایی چون ریاست اداره غرب آسیای وزارت خارجه را در کارنامه کاری خود دارد.

بهزاد خاکپور، جایگزین علی بحرینی سفیر ایران در اتیوپی شده است، خاکپور مدتی ریاست مرکز اسناد وزارت خارجه را بر عهده داشته است.

علی بحرینی نیز از سال 1391 سفیر ایران در این کشور آفریقایی بوده است.

ابوالفضل پسندیده نیز به عنوان جانشین صفرعلی اسلامیان کوپایی روانه نمایندگی ایران در کشور اروگوئه خواهد شد.

سیدجواد قوام شهیدی که پیش از این در سمت مدیر کل امور ایرانیان خارج از کشور وزارت خارجه مشغول به فعالیت بود، به عنوان جانشین عباس طالبی فر راهی گرجستان خواهد شد. عباس طالبی فر از سال 1392 تا اکنون سفیر ایران در تفلیس بوده است.

قوام شهیدی علاوه بر سمت مورد اشاره مدتی دبیر کل شورای عالی امور ایرانیان خارج از کشور بود و سابقه فعالیت در سفارت های ایران در ویتنام، ایرلند و مالزی را بر عهده داشته است.

سیدمحسن عمادی نیز به عنوان جانشین منصور چاووشی راهی کره شمالی خواهد شد و مسوولیت نمایندگی ایران در  این کشور را بر عهده خواهد گرفت.

سیدمحسن عمادی مدتی مسوولیت مدیر کلی اداره حقوق بشر وزرات خارجه را بر عهده داشته است.

سید علی سقائیان به عنوان سفیر جدید ایران جانشین «محمدعلی قانع زاده عزآبادی» در برزیل خواهد شد.

سیدعلی سقائیان، پیش از این سفیر ایران در آذربایجان و ارمنستان بوده است.