نماینده مردم داراب در مجلس شورای اسلامی گفت: امروز مصادف با 12 بهمن سالروز ورود امام به ایران است؛ یاد شهدا و امام شهدا و یاران امام و انقلاب از جمله یار دیرین امام و رهبری تازه‌ سفر کرده، مرحوم هاشمی رفسنجانی که متاسفانه بداخلاقی‌ها پس از فوت این مرحوم هم ادامه دارد را گرامی‌می‌داریم.

به گزارش مرور نیوز، رضا انصاری در نطق میان‌دستور خود در جلسه امروز مجلس عنوان کرد: عزت و اقتدار امروز ما مرهون اندیشه و سیره امام و رهبری است و حرکت در این مسیر هم‌چنان عزت آفرین است. پیروزی انقلاب دستاوردهای بزرگی به ارمغان آورده اما بزرگ‌ترین دستاورد آن خودباوری و  اعتماد به نفسی است که در ملت ایران به ویژه جوانان ایجاد شده و زمینه‌ساز ستاره‌های پرفروغ علمی و فناوری و اقتصادی در سپهر ایران اسلامی شده است.

او ادامه داد: ارتقای این خوباوری و امید به آینده در گرو حل مسائل امروز و فرداست. علی‌رغم دستاوردهای غرورآفرین شاهد آسیب‌های اجتماعی و اقتصادی از قبیل اعتیاد طلاق، افزایش نرخ بیکاری در سال‌های اخیر بوده‌ایم. حل مسائل اقتصادی به صرفا راه حل اقتصادی ندارد. یکی از اصلی‌ترین چالش‌های توسعه کشور، تضعیف سرمایه‌های اجتماعی به واسطه اعمال مدیریت‌های ناصحیح در سال‌های اخیر بوده است و راه‌حل‌های اقتصادی در بستر تقویت سرمایه اجتماعی کارساز خواهد بود.

نماینده داراب متذکر شد: نکته اساسی این است که برای حل مشکلات اقتصادی و بی‌کاری، دست‌یابی به رشد اقتصادی 8 درصد ضرورتی اجتناب‌ناپذیر است که به سرمایه‌گذاری حدودا 150 میلیارد دلاری در سال نیاز دارد. این سرمایه‌گذاری الزاماتی دارد که اصلی‌ترین الزام آن برخورداری از دیپلماسی پویایی است که در خدمت علم و توسعه و تکنولوژی کشور باشد. الزام دیگر، تقویت نهادهای سیاست‌ساز و مغزافزاری کشور در برنامه‌ریزی، سیاست‌گذاری و قانون‌گذاری است و تجربه اخیر ما در تصویب برنامه ششم توسعه کشور این الزام را به یک ضرورت تبدیل کرده است.

او ادامه داد: در این راستا حمایت از نگاه توسعه‌ای دولت تدبیر و امید که در طول این سه سال در سخت‌ترین شرایط  کشور را اداره کرده،‌ الزام اساسی برون‌رفت از مشکلات اقتصادی است. البته نقدهایی هم بر این دولت وارد است. اساسی‌ترین نقد عدم استفاده از ظرفیت جوان در اداره کشور است.

انصاری با اشاره به مسائل حوزه انتخابیه‌اش گفت: در حوزه‌ استانی، متاسفانه در سال‌های پردرآمد نفتی، غفلت‌ها باعث شد سهم  استان فارس از تولید ناخالص ملی از 6 درصد به 4 درصد رسیده است. سهم استان فارس از بازار آی‌سی‌تی نزدیک به صفر است. در این میان بانک‌های استان فارس در حالی که در جذب منابع رتبه 4 را داریم، در نسبت مصارف به منابع رتبه 28 را دارند و این یعنی بانک های استان در خدمت توسعه استان‌های دیگر هستند. البته استان فارس در حوزه‌های رتبه اول است از جمله تلفات جاده‌ای.

نماینده داراب تاکید کرد: کمبودها فراوان است و اصلی‌ترین مساله مردم خشکسالی است که کمر مردم را خم کرده و کشاورزی پایدار را به پای دار کشانده است. در حوزه آب، داراب و زرین‌دشت با بحران روبه‌روست.

او همچنین از کمبود تخت‌های بیمارستانی و پزشک متخصص، امکانات ورزشی انتقاد کرد و خواستار توجه به گازرسانی به این منطقه شد.