نماینده جنوب خوزستان در خانه ملت بی تعهدی برخی مدیران خوزستان را در مجلس فریاد زد و گفت: خوزستانی ها تا کی باید تاوان بیسوادی و بی کفایتی مسئولین بی تفاوت را بدهند؟

به گزارش مرورنیوز، علی گلمرادی که در قامت نماینده ویژه قوه مقننه در بحران های اخیر خوزستان پشت تریبون صحن علنی مجلس قرار گرفته بود، در تحلیل بحران های پی در پی اخیر خوزستان با یادآوری فاجعه آتش سوزی پتروشیمی بوعلی سینا، اظهار داشت: صنعت نفت و انرژی در مقوله ادای مسئولیت اجتماعی بی تعهد هستند و این امر در سایه مدیران پروازی بی کفایت به بلای جان خوزستان تبدیل شده است!

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام در مجلس افزود: اختلاف طبقاتی مدیران بالا دستی که سنگین ترین کالای قابل حَمل شان یک عددخودکار مدیریتی برای امضاء است در برابر کارکنان پایین دستی زحمتکش و ایمنی ساز سیستم، پیامدی جز دلسردی و بُحران سازی نیست!

عضو کمیسیون انرژی مجلس با اشاره به ایجاد ظرفیت ها و تمهیدهای قانونی جذب نیروی بومی در تدوین و تصویب برنامه ششم، ادامه داد: اگر اهمیت به نیرومی بومی در استان خوزستان به عنوان یک رسالت مورد توجه قرار گیرد، بی تردید فرزندان غیور و توانمد استان حتی در دمای غیرطبیعی ٨۰ درجه نیزبا تعهد کامل و دلسوزانه به انجام خدمت می پردازند؛ دقیقاً برعکس مدیر بی تعهد و بی کفایت پروازی غیر بومی و تابعین اتوبوسی سیستم او.

گلمرادی با یادآوری اینکه زد و بندهای سیاسی در سال اقتصاد مقاومتی قطار پیشرفت صنعت بویژه در قطب اقتصاد کشور-خوزستان را متوقف کرده است، تأکید کرد: مجلس دهم متفاوت تر ازسایر دوران، با شاخص قرار دادن فرامین و سیاست های کلی نظام و راهبردهای توصیه ای مقام معظم رهبری و اهرم نظارت، مدیران فسیلی و بی تعهد در هر قامت و سطحی که باشند را تا مرحله بدرقه سازمانی مشایعت خواهد کرد.

وی عنوان کرد:  باید در برابر خون پاک شهدا با "تدبیر مدیریتی" ادای مسئولیت کنیم، نه "تدبیر شعاری" و این مهم جز با اقدام و عمل انقلابی محقق نمی شود.

نماینده جنوب خوزستان در خانه ملت، عدم توجه به مدیریت ریسک، پدافند غیرعامل و کنترل هوشمندانه بحران را "سه عامل بی تعهدی مشهود مسئولان در بحران های اخیر خوزستان" ذکر کرد و گفت:در فرآیند مدیریت ریسک، ۵ اصل برنامه‌ریزی، شناسایی، ارزیابی، اداره کردن، نظارت و گزارش‌دهی بعنوان راهبردهای عملیاتی شمرده می شود که در بحران های اخیر دیدیم هیچکدام از این فرآیندها با بی تعهدی مورد توجه قرار نگرفته و در خوشبینانه ترین حالت به مطالعات کاغذی غیر راهبردی اکتفا شده بود!

به گفته ی این دانش آموخته دکتری مدیریت راهبردی و منابع انسانی، راهبرد"مدیریت ریسک" عمل مهمی‌است که اگر به موقع طی فعالیت یک پروژه آغاز شود می‌تواند سودمند بوده و ابزار قدرتمندی برای شناسایی زودهنگام ضعف‌ها باشد تا تیم مدیریت بتواند برنامه‌های عملیاتی را جهت اداره کردن ریسک‌ها "سازماندهی" کرده و از تبدیل شدن آنها به بحران های بزرگ در‌ آینده جلوگیری کند و به‌ این ترتیب، پاسخ پیشگیرانه نسبت به مسائل بالقوه به جای واکنش نسبت به مسائل و مشکلات‌ آینده می‌تواند صرفه‌جویی در پول و زمان را به همراه داشته باشد.

 

وی همچنین در این راستا در گفتگو با خبرنگار مرورنیوز، استفاده از نیروهای بومی در مقوله مدیریت ریسک و بحران را یک راهبرد عملیاتی جهت افزایش راندمان کار و نتیجه بخش بودن آن و اشتغالزایی بهینه متعهد محور برشمرد و افزود: نماینده محترم ولی فقیه در استان در قالب ارشادات حکیمانه و تذکرات انقلابی به مسوولان از تریبون نماز جمعه، مطالبه ضرورت استعفای مدیران ناکارآمد با تظارت مدیریت عالی استان و توجه بیش از پیش به ظرفیت های استان بر مدار تولید اشتغال پایدار و بومی، را داده بودند و حکیمانه یادآور شدند عدم توجه به این ظرفیت ها و پیشگیری ننمودن به بحران استانی خواهد انجامید و متأسفانه این گونه شد.

  نماینده جنوب خوزستان در خانه ملت نهیب رهبری بر دولتمردان در بحران های اخیر خوزستان را نقطه عطف تحرک برخی مدیران غیرجهادی عنوان کرد و گفت: نَهیب مقام معظم رهبری به مسوولان اجرایی در خلال درس خارج ایشان، کارگشای مدیریتی ولو کوتاه مدت بحران اخیر خوزستان بود.

نماینده ویژه قوه مقننه در بحران های اخیر خوزستان به تبیین مدیریت انقلابی رهبر معظم انقلاب در رخدادهای بحران آفرین خوزستان پرداخت و افزود: اینکه اذعان می شود انسان‌هایی از زمان خودشان جلو هستند، همین است. ما در عمق فاجعه بودیم، مقام معظم رهبری در مرکز کشور بودند، نوع هدایت ایشان از مجموعه عوامل نظارتی ما و مدیران اجرایی، طوری بود که انگار ایشان فرماندهی را در عمقاین فاجعه دارند. مطالبی که در خلال درس خارج عنوان کردند انگار در جزئیات این فاجعه قرار داشتند. آن نهیب تاریخی ایشان باعث این تحولات کوتاه مدت شد.

 

رئیس کمیته نیرو کمیسیون انرژی مجلس یادآور شد: هنگامی‌که فاجعه اخیر خوزستان در قالب"فقدان آب، برق، تلفن و هجوم همزمان ریزگردها" به وقوع پیوست کمتر کسی به ابعاد وقوع آن می‌اندیشید که روزی فراگیر شده و صحبت از بیش از حیف و میل میلیاردها تومان و ایجاد مشکلات تنفسی و بیماریهای خاص در میان باشد.

وی در این راستا ادامه داد: چنانچه روشن شد علت اصلی بحران های اخیر خوزستان، سوء مدیریت و بی‌کفایتی کارگزاران انرژی و زیست محیطی است که در "سایه سکوت و هم راستایی سیاستگذاران اجرایی استان" به فاجعه‌ای عمیق و هولناک مبدل گشت که رهبر معظم انقلاب اسلامی دغدغه مند فرمودند تصویر مبتلا شوندگان این فاجعه واقعاً "دل را می خراشد".

نماینده مردم ماهشهر، امیدیه، هندیجان و بندر امام با یادآوری اینکه برخی مدیران در فاجعه اخیر خوزستان به دلیل بی تعهدی و بویژه مدیران پروازی جنایتکار هستند، مدیریت و نهیب رهبر معظم انقلاب در این فاجعه را لطف ویژه ایشان به مردمان ولایتمدار خوزستان عنوان کرد و گفت: این مدیریت نشانه دفاع رهبری از ملت است. اگر نهیب رهبری نبود، برخی مدیران مدعی تدبیرگری، بی سوادی و بی تعهدی خود را به رخدادهای زمین و آسمان ربط می دادند. خداوند سایه این رهبر بزرگوار را تا انقلاب امام مهدی(عج) بر کشور مستدام دارد.

گلمرادی، خواستار ورود جدی و نظارت بر مدیریت و انتصابات مدیریتی خوزستان شد و گفت: باید بپذیریم و بدانیم تاثیر مدیر بی کفایت، بدتر از ضد انقلاب است؛ برخی با این کارها چوب لای چرخ حرکت نظام می گذارند و می خواهند نظام را ناکارآمد جلوه دهند و مردم را از نظام مقدس جمهوری اسلامی نا امید کنند.

وی اذعان کرد: مجلس دهم بعنوان عصاره ملت در برابر چنین مدیرانی با اقدام و عمل انقلابی خواهد ایستاد و به تبعیت از فرامین رهبری و اِعمال قانون با اهرم نظارتی چنین مدیرانی را تا خروج از صحنه مسئولیت بدرقه خواهد کرد.