عضو هیأت رئیسه مجلس گفت: بزرگترین چالش رئیس جمهور آینده سرعت بخشیدن به چرخ های تولید داخل و رونق بازار کار و اشتغال است.

به گزارش مرور نیوز، غلامرضا کاتب با بیان اینکه مردم منتظر استماع برنامه های اجرایی چهارساله کاندیداهای صلاحیت دار ریاست جمهوری هستند، گفت: بیان مشکلات و دغدغه مردم به تنهایی کافی نیست و لازم است هر فردی که خود را کاندیدای پست ریاست جمهوری نموده است پس از احراز صلاحیت ها توسط شورای نگهبان برنامه های جامع و کامل خود را برای اصلی ترین دغدغه مردم، نظام و رهبری ارائه کنند.

نماینده مردم گرمسار در مجلس شورای اسلامی، افزود: خوشبختانه سطح فهم و درک عامه مردم ایران بویژه شعور سیاسی آنان بالاست و گاهی در تحلیل مسائل جامعه از مسئولین هم پیشی می گیرند. لذا بنده اعتقاد دارم همگان از وضعیت جامعه مطلع هستند و می بایست هنر و تخصص شخصی که می خواهد بالاترین مقام اجرایی کشور را در دست بگیرد ، پاسخگویی به مطالبات مردم با ارائه برنامه ای شفاف و کارامد و قابل سنجش باشد.

وی افزود: رئیس جمهور بعنوان بالاترین مقام اجرایی کشور می بایست دارای قدرت و توان مدیریتی بالا باشد چرا که سیاست های کلی و ریل گذاری های قانونی وحتی خط مشی و چشم انداز همه مشخص شده است و رئیس جمهور آینده می بایست بر اساس همین سیاست ها و در چارچوب آنها به اهداف تعیین شده دست پیدا کند.

کاتب همچنین گفت: کار رئیس جمهور نگارش قانون نیست بلکه اجرای قانون و پیاده نمودن سیاست های نظام است به همین دلیل توصیه اینجانب به کاندیداها این است که برنامه های خود را بر اساس سیاست های ابلاغی مقام معظم رهبری، برنامه ششم توسعه و با توجه به ظرفیتها و توان واقعی و موجود کشور در همه حوزه ها تهیه و تدوین نمایند و از شعارهای پوچ و عوام فریبانه که موجب خدشه به نظام و وهن حاکمیت است به طور جدی اجتناب بورزند.

کاتب گفت: بزرگترین چالش رئیس جمهور آینده سرعت بخشیدن به چرخ های تولید داخل و رونق بازار کار و اشتغال است و برای این موضوع می بایست فارغ از جهت گیری سیاسی دارای برنامه ای کاربردی و اجرائی به همراه تیمی قوی از مدیران و مشاوران مجرب وی را همراهی نمایند.

نماینده مردم گرمسار و آرادان در مجلس ضمن ابراز ناخشنودی از حرمت شکنی و سوءاستفاده از آزادی موجود در قانون اساسی کشور و حرمت شکنی برخی افراد در ایام ثبت نام کاندیداتوری ریاست جمهوری اظهار داشت: بی تردید اکثر ملت شریف ایران علاقه مند به مشارکت و همکاری در اداره جامعه و سرنوشت خویش می باشن و این در دنیا بی نظیر است و نمی توان حرکت ساختارشکنانه عده ای قلیل را به پای تمامی ملت بزرگ ایران نوشت . لیکن انتظار می رود یکایک ایرانیان حرمت جایگاه ریاست جمهوری کشور خود را در برابر دیدگان ناپاک دشمنان و اجانب به شخصه پاس بدارند.

وی گفت: بنده اعتقاد دارم که می بایست اصلاحات قانونی در اینخصوص صورت بگیرد لذا منتظر لایحه دولت در خصوص نظام جامع انتخابات جهت ارائه به مجلس هستیم تا از این پس شاهد اینجنین ضعف هایی در فرایند برگزاری انتخابات نباشیم.

رئیس فراکسیون تولید و اشتغال مجلس شورای اسلامی افزود: پیش بینی من از چگونگی برگزاری دوازدهمین انتخابات ریاست جمهوری ایران و چهارمین انتخابات شوراهای شهر و روستا استقبال بی نظیر آحاد مردم و مشارکت گسترده تمامی گروهها و سلایق سیاسی است و سال 96 در اذهان این ملت برای همیشه به یاد ماندنی خواهد کرد.