عضو هیات رئیسه مجلس معتقد است نامزدهای ردصلاحیت شده انتخابات ریاست‌جمهوری باید با تکمین از قانون مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کنند.

به گزارش مرور نیوز، محمدعلی وکیلی با تاکید بر ضرورت تکمین نامزدهای ردصلاحیت شده انتخابات ریاست‌جمهوری از نظر شورای نگهبان، گفت: تایید یا عدم تایید صلاحیت آزمونی برای سنجش میزان ظرفیت شخصیت‌های سیاسی است؛ لذا اگرچه ممکن است برخی شخصا به نتایج اعلام شده معترض باشند اما کاندیدای ریاست‌جمهوری باید از مسائل شخصی عبور کرده و به منافع ملی کشور توجه کند.

نماینده مردم تهران، ری، شمرانات، اسلامشهر و پردیس در مجلس شورای اسلامی با بیان اینکه مصلحت کشور این نیست که قیصریه‌ای را به خاطر یک دستمال به آتش بکشیم، افزود: مصلحت عمومی کشور در تمکین نامزدهای احراز و ردصلاحیت شده از قانون و نشان دادن میزان وفاداری به چارچوب‌های قانونی کشور نهفته است.

عضو هیات رئیسه مجلس با اعتقاد به اینکه نامزدهای ردصلاحیت شده باید بلوغ فکری خود را به نمایش گذارند، ادامه داد: آنها باید با تکمین از قانون مردم را به مشارکت حداکثری دعوت کنند تا در آینده فرصت جبران داشته باشند، اما عدم تمکین از قانون نشان می‌دهد حتی فاقد صلاحیت‌های اولیه هستند و به یقین دیگر امکان جبران برای آنها نیست، درواقع منفعت درازمدت خودشان و کشور در صبوری نهفته است./