ایرانیان مقیم اندونزی از ساعات نخست رای گیری دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جاکارتا با حضور پرشور در محل سفارت جمهوری اسلامی ایران، آراء خود برای انتخاب رئیس قوه مجریه به صندوق رای ریختند.

به گزارش مرور نیوز، انتخابات ریاست جمهوری ایران در جاکارتا از ساعت 8 صبح به وقت محلی (5 و 30 دقیقه به وقت تهران) آغاز و تا ساعت 18 به وقت محلی (15 و 30 دقیقه به وقت تهران) ادامه خواهد داشت.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در جاکارتا تنها در یک حوزه واقع در سفارت جمهوری اسلامی ایران برگزار می شود، با این وجود تعداد بسیاری از ایرانیان مقیم دیگر شهرهای اندونزی با شور ملی مثال زدنی خود را جهت تعیین سرنوشت کشور به جاکارتا رسانده و در این جشن دموکراسی ملی شرکت کردند.
حضور رای اولی ها در پای صندوق اخذ رای نیز یکی دیگر از نکات چشمگیر انتخابات امروز در جاکارتا است.
مسئولان برگزار کننده انتخابات نیز با آماده کردن بنر 'من یک رای اولی هستم' به استقبال این عزیزان رفتند و نخستین حضور آنان در پای صندوق اخذ رای را تبریک گفتند.
'ولی الله محمدی نصرآبادی' سفیر جمهوری اسلامی ایران در اندونزی مشارکت حداکثری مردم در انتخابات را تضمین کننده امنیت و قدرت دیپلماسی کشور دانست.
وی با تاکید بر اینکه جمهوریت نظام مردم سالار دینی جمهوری اسلامی ایران از طریق مشارکت در اداره کشور تجلی می یابد، گفت که در قانون اساسی نیز حق تعیین سرنوشت به مردم داده شده است، مردم باید از این حق خود استفاده کرده و برای مشارکت در اداره امور کشور و تعیین سرنوشت خود در انتخابات که نمود عینی این مشارکت است، شرکت فعال داشته باشند .
به گفته وی، حضور مردم برطرف کننده بسیاری از تهدیدها علیه کشورمان است و هر رای مردم می تواند عزت ملی را تقویت کند و سپر امنیتی کشور باشد، همانطور که مقام معظم رهبری حضور ملت را قدرت کشور و قدرت بازدارندگی دانستند.
دوازدهمین دوره انتخابات ریاست جمهوری در 102 کشور و 310 شعبه برگزار می شود و اخذ رای از ایرانیان در نیوزیلند کلید خورد و در قاره آمریکا پایان می یابد.
حسن روحانی، سیدمصطفی هاشمی طبا، سیدابراهیم رئیسی و سیدمصطفی میرسلیم نامزدهای انتخابات این دوره ریاست جمهوری هستند.
56 میلیون و 410 هزارو 234 نفر واجدان شرایط حضور در انتخابات 29 اردیبهشت هستند که از این تعداد 1 میلیون و 350 هزارو 294 نفر رأی اولی خواهند بود.