عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی طی پیامی فرا رسیدن روز خبرنگار را تبریک گفت.

به گزارش حوزه پارلمانی خبرگزاری فارس ، غلامرضا کاتب عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی طی پیامی فرا رسیدن روز خبرنگار را تبریک گفت.

بسم‌الله الرحمن الرحیم

ن والقلم و ما یسطرون (سوره قلم، آیه 1)

خداوند سوگند یاد کرد به قلم و به آنچه با قلم می‌نویسند. به راستی که برگزیده‌ترین انسان‌های روی زمین هیچ رسالتی برتر از پیام‌رسانی و ابلاغ پیام از جانب وحی الهی به سایر انسان‌ها نداشتند و خداوند باری تعالی هیچ چیزی را برتر از قلم نمی‌داند چنانکه حضرت رسول اکرم (ص) نیز می‌فرمایند: مداد العلماء افضل عندالله من دماء الشهداء.

به همین جهت اینجانب امتداد کار اطلاع‌رسانی و خبر را همان رسالتی می‌دانم که برعهده انبیا و اولیا الهی بوده و قداست و فضیلت قلم اصحاب رسانه را همانند قلم عالم و حکیم متعهد به کرامات اخلاقی و معنوی می‌دانم‌ و ارزشی هم تراز و هم منزلت با او جستجو می‌نمایم.

بی‌تردید ارزش این رسالت و وظیفه خطیر زمانی جلوه و نمایان می‌شود که آمیزه‌ای از آرمان‌های ملی، میهنی و انقلابی و دفاع از ارزش‌های مذهبی و اسلامی سرلوحه کار قرار گیرد.

حوزه خبر و اطلاع‌رسانی، حوزه‌ای حساس، مهم، تاثیرگذار در فضای کنونی موسوم به کهکشان اطلاعات و ارتباطات است که مورد نیاز روزمره و توجه اجتماعات خرد و کلان انسانی و نهادهای مختلف بشری است که از توان جریان‌سازی و بر ساخت فکری بالایی نیز برخوردار است.

لذا قداست و نجابت تفکر حاکم بر این حوزه می‌تواند کهکشانی بی‌انتها از ظرفیت‌های بالقوه و بالفعل حال و آینده را در راستای تحقق فرایند حاکمیت حق و عدالت و پیروزی سپیدی و بر ظلمت و سیاهی وبه کار گیرد. از این روی به برادران و خواهران خویش که مجاهدانه و خاضعانه در صف نخست این پیکار ازلی و ابدی قرار داشته و همواره باعث سربلندی و افتخار هستند فرا رسیدن روز خبرنگار را تبریک و تهنیت عرض نموده و امیدوارم در این وانفسای زمانه غبارآلود و درهم پیچیده حق و باطل با تلاش و کوشش آنها بتوان مرزهای واقعیت و حقیقت را در نوردید و بازتابی صحیح و راستین از اتفاقات و وقایع زندگی روزمره مشاهده نمود.

همچنین تشکر و سپاس ویژه خود را از تمامی خبرنگاران و روزنامه‌‌نگاران و عکاسان حوزه مجلس که همواره و دوشادوش وکلای ملت، اطلاع‌رسانی دقیق و شفاف و سریع از فعالیت روزانه آنها در صحن علنی، کمیسیون‌ها، فراکسیون‌ها و سایر بخش‌ها بر دوش آنها می‌باشد را اعلام می‌دارم.