مدیر امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان گفت: اصفهان در تعطیلات نوروزی تاکنون هوای سالم را تجربه کرد به نوعی که شاخص کیفی هوای اصفهان از 65 فراتر نرفته است.

به گزارش مرور نیوز بابک صادقیان، با بیان اینکه در نهمین روز از سال جدید با توجه به کاهش بار آلودگی به دلیل تعطیلات نوروزی و تغییرات آب و هوایی همانند هشت روز گذشته، وضعیت هوای اصفهان سالم گزارش شده است، اظهار داشت: در 24 ساعت منتهی به ساعت 12 ظهر امروز میانگین شاخص کیفی هوای اصفهان 61 بوده است که نشانه وضعیت سالم است.

وی افزود: شاخص کیفی هوای اصفهان در ایستگاه‌های میدان احمدآباد با شاخص کیفی ۶۲، میدان امام حسین(ع) با ۵۹، بلوار دانشگاه ۶۰، رودکی ۵۷، چهارباغ خواجو 63 و بزرگراه خرازی 62 در وضعیت سالم گزارش شده است.

مدیر امور آزمایشگاه‌های حفاظت محیط زیست استان اصفهان بیان داشت: امروز هوای اصفهان در تمام ایستگاه‌های سنجش آلایندگی شهرستان‌ها نیز در وضعیت سالم گزارش می‌شود.

وی ادامه داد: بدین ترتیب امروز در 24 ساعت منتهی به ساعت 12 ظهر میانگین شاخص کیفی در ایستگاه‌های شهرستان شاهین شهر ۶۱، مبارکه ۶۵، خمینی شهر ۶۳، نجف آباد 66 در وضعیت سالم گزارش شده است.

گفتنی است شاخص کیفی هوا در بازه صفر تا 50 نشانه هوای پاک، 50 تا 100 نشانه هوای سالم، 100 تا 150 ناسالم برای گروه‌های حساس (افراد دچار بیماری‌های قلبی تنفسی، کودکان و افراد میانسال و زنان باردار و غیره) و 150 تا 200 نشانه وضعیت ناسالم برای عموم مردم است.