رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام گفت: آمریکایی ها، به هیچ وجه به مراکز نظامی راه نخواهند یافت؛ این جزء حریم امنیتی ایران است.

به گزارش مرور نیوز، علی اکبر ولایتی در مراسم استقبال از دانشجویان افتخارآفرین دانشگاه آزاد اسلامی در مسابقات جهانی ربوکاپ 2017 ژاپن، در پاسخ به این سوال که آمریکا اعلام کرده قصد دارد از مراکز نظامی ایران بازدید کند و اینکه مواضع ایران در این رابطه چیست، اظهار داشت: نه به آنها اجازه داده می‌شود که چنین کاری بکنند و نه جرات این را دارند که به حریم امنیتی ایران تجاوز کنند.

وی افزود: به هیچ وجه آمریکای‌ها چنین حقی ندارند؛ در حقیقت کسانی که اکنون این حرف را می‌زنند، ذهن ها را یاد دن‌کیشوت می‌اندازند که زمانی فکر می‌کردند تنها قدرت برتر دنیا هستند اما زمان که گذشت شکست‌های متوالی اینها در عراق و ویتنام و افغانستان و سایر کشورها نشان داد که این ادعاها بی‌پشتوانه است.

رئیس مرکز تحقیقات استراتژیک مجمع تشخیص مصلحت نظام تاکید کرد: جرات نمی‌کنند به سمت ایران بیایند و به هیچ وجه به مراکز نظامی راه نخواهند یافت؛ چون جزو حریم امنیتی جمهوری اسلامی ایران است. آمریکایی‌ها هم از این بیهوده‌گویی‌ها و گزافه‌گویی سودی نمی‌برند، جز اینکه آبروی خود را در صحنه بین‌المللی برده و خواهند برد.