معاون سازمان حج و زیارت از ثبت نام 975 هزار نفر در سامانه سماح خبر داد و گفت: کسانی که در سماح ثبت نام کرده ولی هنوز مدارک خود را به دفاتر زیارتی ارائه نکرده اند هرچه سریعتر نسبت به این مهم اقدام کنند.

حمید محمدی در گفتگو با خبرنگار مرور نیوز درباره ثبت نام زائران در سامانه سماح اظهار داشت: در حال حاضر 975 هزار نفر از زائران اربعین حسینی در سامانه سماح سازمان حج و زیارت ثبت نام کردند، کسانی که در سماح ثبت نام کرده ولی هنوز مدارک خود را به دفاتر زیارتی ارائه نکرده اند هرچه سریعتر نسبت به این مهم اقدام  کنند تا ویزای آنان به‌موقع صادر شود.

وی با بیان اینکه زائران اربعین می‌توانند با مراجعه به 2 هزارو 300 دفاتر خدمات زیارتی مراحل ثبت نام اولیه و تحویل مدارک را  انجام دهند، گفت: با توجه به هماهنگی با کمیته حمل و نقل و مجموعه راهیان نور، زائران در صورت تمایل کاروان بندی شده و از شهرهای محل سکونت به مرزها انتقال داده خواهند شد.

 به گفته معاون سازمان حج و زیارت، زائران به هیچ وجه بدون ویزا به مرزها عزیمت نکند.

محمدی از تشکیل ستاد گم شدگان سازمان حج و زیارت خبر داد و گفت: در صورتی که یک زائر از کاروان خود جدا شده و گم شود، می‌تواند با مراجعه به ستاد گم شدگان سازمان حج و زیارت به منظور یافتن هم گروهی های خود اقدام کرده و برای یافتن هم گروهی های زائران از سوی سازمان حج و زیارت اقدام می شود.