حجت الاسلام صالحی نیاامام جمعه کن درخطبه اول نمازجمعه این هفته گفت :انسان در گرو اعمال خویش است. کلّ نفس بما کسبت رهینه. در داغیها، هیجانها، رقابتها، هوی و هوس ها، نظارتها و گزینش ها و انتخاب ها، مبادا دروغ، تهمت، توهین، تحقیر، ظلم، حق خوری و حق کشی گردد.

به گزارش مرور نیوز به نقل از روابط عمومی نمازجمعه کن (غرب تهران)حجت الاسلام صالحی نیاامام جمعه کن درخطبه اول نمازجمعه این هفته گفت :انسان در گرو اعمال خویش است. کلّ نفس بما کسبت رهینه. در داغیها، هیجانها، رقابتها، هوی و هوس ها، نظارتها و گزینش ها و انتخاب ها، مبادا دروغ، تهمت، توهین، تحقیر، ظلم، حق خوری و حق کشی گردد.

وی درادامه افزود:کل دنیا ارزش یک گناه را نداردو یک روز بهشت می ارزد که انسان ۱۰۰ سال هیچ گناهی نکند.

وی درادامه تصریح کرد:اگر انسان برسد به این نکته که: وَ بِیَدِکَ لا بِیَدِ غَیْرِکَ زِیَادَتِی وَ نَقْصِی وَ نَفْعِی وَ ضَرِّی وزبان حالش این باشد که  إِلَهِی إِنْ حَرَمْتَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی یَرْزُقُنِی وَ إِنْ خَذَلْتَنِی فَمَنْ ذَا الَّذِی یَنْصُرُنِی  خیلی از مشکلات حل می شود و خیلی از ناخوشیها قابل تحمّل می شود و اموری که دیگران بزرگ می کنند پیش او کوچک و حقیر می شود.

وی گفت :عظم الخالق فی انفسهم فصغر مادونه فی اعینهم. در نزد اهل تقوا... در مورد جامعه هم، اگر ما خودمون رو اصلاح کردیم جامعه به مرور اصلاح می شود.

امام جمعه کن گفت: یکی از راههای اصلاح نفس طریقۀ احراق و ناامید شدن از خود و شکایت از نفس خود پیش حضرت حقّه . الهی قد جرت علی نفسی فی النظر لها / إِلَهِی وَ قَدْ أَفْنَیْتُ عُمُرِی فِی شِرَّةِ السَّهْوِ عَنْکَ وَ أَبْلَیْتُ شَبَابِی فِی سَکْرَةِ التَّبَاعُدِ مِنْکَ إِلَهِی/  إِلَهِی لَمْ یَکُنْ لِی حَوْلٌ فَأَنْتَقِلَ بِهِ عَنْ مَعْصِیَتِکَ إِلا فِی وَقْتٍ أَیْقَظْتَنِی لِمَحَبَّتِکَ /إِلَهِی تَوَلَّ مِنْ أَمْرِی مَا أَنْتَ أَهْلُهُ وَ عُدْ عَلَیَّ بِفَضْلِکَ عَلَى مُذْنِبٍ قَدْ غَمَرَهُ جَهْلُهُ 

وی درپایان خطبه اول گفت:خدایا تو خود ما و جامعه ما رو به دست ولیّ خودت اصلاح کنند

حجت الاسلام یحیی صالحی نیادرشروع خطبه دوم نمازجمعه این هفته گفت:امروز به فضل الهی و به مدد نفس قدسی بقیت الله الاعظم ارواحنا فداه و تحت هدایت های رهبرحکیم انقلاب، جشن ملی و حماسه مردمی انتخابات در جریان است. ان شاءالله خدای متعال این عبادت سیاسی را از کسانی که رأی دادند قبول کند. 

وی درادامه گفت:من ازکسانیکه تا الان موفق به رأی دهی نشدند در اوّلین فرصت این کار رو که مشمول آیۀ اطیعوالله و ... با قصد قربت انجام دهند. 

وی تصریح کرد:امیدواریم مشارکت سیاسی در بالاترین سطح محقق شود تا اقتدار و عزت نظام دوباره تثبیت شود. انشاءالله امور اجرایی کشور به دست فردی متدین، انقلابی، مردمی و کارآمد سپرده شود؛ البتّه در هر صورت ملت ایران و نظام اسلامی برخاسته از ارادۀ مردم برنده انتخابات، هستند.

وی درادامه افزود:بعداز امشب رقابت ها تمام می شود و رفاقت ها برای اداره کشور شروع می شود.کاردر کشور اینقدر زیاد است که برای همه هست. چه کسانی که رای بیاورند و چه کسانی که رای نیاورند. 

وی گفت:خیلی از کارها هم نیاز به پست و سمت و میز ندارد. مرد میدان لازم دارد.

وی درادامه پروژه هایی که من وشما و رئیس جمهور آینده و نامزدهایی که رأی نیاورند از همین امروز می توانند در دستور کار خود قرار دهند: ازدواج جوانان. اشتغال جوانان. جوانان محروم از تعلیمات دینی. تدبیر فضای مجازی برای رشد افراد، آباد کردن محلات شهری وروستایی. تربیت قرآنی کودکان. شکستن رکود در حوزه مسکن، بازسازی خانه های فرسوده، افزایش تولید، اصلاح نظام مالی و بانکی، از بین بردن مظاهر فقر و تبعیض، ، افزایش قدرت خرید مردم می باشد

وی گفت:هشیاری سیاسی برخی کشورها که پیوسته در حال تقلب در اجرای برجام هستند و نام هفت فرد و شرکت را به لیست تحریم اضافه کرده اند و روسیاهانی که دستشان به خون مظلومان عالم در فلسطین ویمن آغشته است، از تقلب در انتخابات ایران حرف می زنند. مردم و نامزدهای محترم با اعتماد به نظام اسلامی و حضور در حماسۀ امروز با صدای بلند اعلام کردند که سیاستمداران آمریکائی و صهیونیستها متقلب ترین موجودات روی زمین هستند و ساده لوح ترین افراد کسانی هستند که دروغ های اونها را باور کنند.

وی درپایان خطبه دوم نمازجمعه این هفته گفت:وبرای ما که پیرو مکتب اهل بیت هستیم، مهمتر از برنده شدن در انتخابات برنده شدن و فائز شدن در پیشگاه خدای متعال با متجلّی کردن اخلاق، تواضع و وارستگی از مقامات دنیوی است.