رؤسای دانشگاه آکسفورد انگلیس با هشدار به دولت گفتند به دلیل عدم اطمینان چهره‌های علمی خارجی به وعده‌های بعد از خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا، این دانشگاه را ترک می‌کنند.

به گزارش مرور نیوز، اساتید و رؤسای 35 دانشکده‌ دانشگاه آکسفورد انگلیس ضمن هشدار گفتند بسیاری از چهره‌های علمی خارجی در این دانشگاه بعد از برگزیت (خروج بریتانیا از اتحادیه اروپا) آن را ترک خواهند کرد.

به نوشته روزنامه گاردین، چهره‌های علمی خارجی در انگلیس به دلیل عدم اطمینان از حقوق خود بعد از برگزیت، آهنگ ترک این دانشگاه را کرده‌اند.

جمعی از مسئولان آکسفورد در نامه‌ای که به روزنامه تایمز داده‌اند و نایب رئیس دانشگاه آکسفورد و دیگر رؤسا آن را امضا کرده‌اند،‌ تصریح کردند وعده‌های دولت انگلیس هیچ اطمینانی را به همراه ندارد و شخصیت‌های علمی را دور می‌کند.

این افراد هشدار دادند، در صورتی که چهره‌های علمی و کارکنان دانشگاهی دیگر کشورها آکسفورد را ترک کنند، این دانشگاه با ضررهای زیادی مواجه خواهد شد.

مردم بریتانیا (انگلیس، اسکاتلند، ولز و ایرلندشمالی) تابستان گذشته با شرکت در همه‌پرسی رای به خروج از اتحادیه اروپا دادند که همین مساله شرایط شهروندان دیگر کشورهای عضو اتحادیه را در بریتانیا با عدم اطمینان از آینده و حقوق خود در این کشور مواجه کرده است.